Ezeket a kifejezéseket kerüld a munkahelyi levelezéseid során

Írta: ,

Érdemes odafigyelned arra, hogy milyen kifejezéseket használsz a munkahelyi levelezéseid során, mert nagyon sok minden leszűrhető belőle – az legalábbis biztosan, hogy mennyire vehetnek komolyan.

„Figyu…” Kép forrása: stocksy.com

1/6 „Figyu…”

Nem, nincs figyu, főleg akkor nem, ha a felettesednek írsz.

Ilyet maximum tinédzser lányok írkálnak egymásnak az órai levelezés során, de egy felnőtt nő biztosan nem.

Ez nem csak tiszteletlen a főnököddel szemben, hanem okot ad arra, hogy elkönyveljen téged egy olyan nőnek, aki még az office policy-t sem ismeri.

„h…” Kép forrása: chapterfriday.com

2/6 „h…”

A másik legidegesítőbb dolog a vezetők számára, amikor valaki nem írja ki rendesen a „hogy” szót, helyette a „h” betűt használja előszeretettel.

Erre még akkor sincs mentség, ha esetleg a főnököd a rövidebb formulát használja.

Te mindig írd le szépen ezt a négy betűs szót, hidd el, az a plusz két másodperc csak a javadra válhat majd.

„Mizu…?” Kép forrása: theeverygirl.com

3/6 „Mizu…?”

Mindenki használja és nincs is semmi baj ezzel a kifejezéssel, de ha lehet, akkor a főnöködnek írt levelet ne ezzel kezdd.

Ha érdeklődni szeretnél felőle, akkor sokkal jobb alternatíva lehet például a: „Remélem jól vagy…”, „Hogy telik a szabadságod” kifejezések, mert ezekre is ugyan úgy reagál majd, viszont nem tart udvariatlannak a levelezés során.

Persze az is számít, hogy milyen viszonyban vagytok egymással, de mivel mégis csak a főnököd, ezért mindig jól gondold meg, hogy mit írsz neki.

Ékezetek nélkül Kép forrása: theivorylane.com

4/6 Ékezetek nélkül

Hidd el, tudjuk, mennyivel kényelmesebb és gyorsabb ékezetek nélkül írni, de ha a főnöködnek írsz, akkor erre is kiemelten ügyelj.

Mondhatod azt, hogy „de akkor ő miért engedheti meg magának veled szemben”, de ettől még mindig ő a felettesed, és bizony ebből kifolyólag több mindent megengedhet magának.

A legjobb, ha nem tud fogást találni rajtad, szóval szánd rá az időt arra, hogy kiírj minden ékezetet.

„Lenne egy olyan kérdésem, hogy…,” Kép forrása: thedesignfiles.net

5/6 „Lenne egy olyan kérdésem, hogy…,”

Akkor most van vagy nincs? Hagyd el a feltételes módot, mert ez bizonytalanságot tükröz. Nem is gondolnád, mennyi mindent le tud szűrni a főnököd egyetlen leveledből.

Muszáj határozottságot sugároznod a szavaidon keresztül ahhoz, hogy komolyan vegyenek.

Ezért a „Lenne egy olyan kérdésem…” helyett inkább írd azt, hogy „Az a kérdésem…”. Hidd el, ez egyáltalán nem udvariatlan, egyszerűen csak érzékelhető lesz a határozottságod.

6/6 Hasznos tanácsok

A legfontosabb dolog, amit alkalmaznod kell a céges levelezéseid során, az a tartalom átgondolása. Mindig úgy ülj neki egy üzenetnek, hogy összeszeded a gondolataidat, fogalmazd meg világosan a mondandódat, és szánj időt a helyesírási hibák átnézésére is.

Ha sürget az idő, akkor nyugodtan bedobhatod a FYI (for your information, vagyis informálni szeretnélek) kifejezést, vagy az ASAP-ot (as soon as possible, vagyis amilyen hamar csak lehet), mert ezek használatosak a céges levelezések során.

Sőt, pénteken nyugodtan küldhetsz egy TGIF körüzenetet a kollégáidnak (Thank God It’s Friday, vagyis Hál’ Istennek péntek van), mert biztos értékelni fogják. :)