Agyfrissítő tippek, hogy délután is topon legyél a munkahelyen

Írta: ,

Minden nap eljön az a rettegett délután 2-3 óra, amikor a gondolkodásod teljesen belassul: a motivációd elszáll, és szinte semmi másra nem vagy képes, mint számolgatni a hátralevő órákat a munkaidődből. De mi lesz a sok melóval, ami még hátra van? Nyugalom, szerencsére létezik pár hatásos trükk, amivel kicsit erőt pofozhatsz magadba, és kibírhatod, sőt produktívan töltheted(!) azt a néhány órát még, ami még hátravan.

A belső órád tehet róla Kép forrása: tumblr, blackswandive

Kutatások is bizonyítják, hogy semmi baj nincs veled, ha délután álmosabb vagy a kelleténél. A tested belső órája ugyanis nagyjából délután 1 és 3 között jelez, hogy pihenésre van szüksége – írja az amerikai Nemzeti Alvásalapítvány.

A Hum Nutrition által végzett tanulmány kimutatta, hogy délután 2:55-re a tízezer vizsgált emberből a nők azok, akik a legkevesebb energiával rendelkeznek.

Könnyebb lenne, ha ilyenkor lefeküdhetnénk egy kanapéra szundizni pár órát, de ezt sajnos nem tehetjük meg – így kénytelenek vagyunk trükkökkel átverni az agyunkat, hogy ne legyen olyan fáradt.

Igyál! Kép forrása: townandcountrymag.com

Mindig mindenki ezt szajkózza, nem? Igyál vizet erre, igyál vizet arra, ha fáj a fejed, ha rossz kedved van, ha nem tudsz koncentrálni, most meg még akkor is, ha álmos vagy – nem véletlenül.

Ha a szervezeted nem jut elég folyadékhoz, hajlamos legyengülni, ennek pedig egyenes eredménye az, hogy még jobban elálmosodsz. Már a legkisebb mértékű dehidratációtól csökken az energiaszinted.


A fogyás Szent Grálja – Így pörgeti fel a tested a citromos víz


Nem mindegy azonban, hogy mit döntesz le a torkodon: a kávét felejtsd el, és a cukros üdítőket is, mert utánuk meg még álmosabb leszel, mintha nem is ittál volna. A szénsavmentes víz, a citromos víz vagy a cukormentes teák a tutik.