7 apróság, amitől lelkesebb és hatékonyabb lehetsz a munkádban

Írta: ,

Úgy érzed, kezdesz belefásulni a munkádba? Egyhangúak az irodában töltött napok? Vagy éppen hogy a fejedre nőttek a teendők, és nem tudod, hogyan kerülj ki ebből a feladatspirálból? Segítünk! Ha megfogadod tippjeinket, visszacsempészheted a mindennapjaidba a kezdeti lelkesedést, és még a hatékonyságodat is fokozhatod!

A jó hír ereje Kép forrása: flickr.com

1/7 A jó hír ereje

Bármilyen szakmában is dolgozol, az általánosságban igaz, hogy a jó hírt mindenki szereti – éppen ezért dolgozz úgy, hogy minél több jó hírt tudj megosztani a kollégáiddal, a főnököddel vagy az ügyfeleiddel. Persze nem mindig történnek jó dolgok, ezért fontos a körítés és a hozzáállás. Mit is jelent ez?

Minden reggel nézd át, hogyan állnak a feladataid, milyen trendeket vagy változásokat látsz, és gyűjts össze néhány pozitívumot.

Amikor valaki megkérdezi, hogy mi a helyzet, te már készen leszel a frappáns válasszal!

A kulcs a koncentráció Kép forrása: tumblr.com, singsweetly

2/7 A kulcs a koncentráció

Minden a multitaskingról, a szoros határidőkről és a pörgésről szól, amit egyféleképpen élhetsz túl: ha ügyesen koncentrálsz. Ez nehéz feladat akkor, amikor egyszerre csörög mind a két telefonod, percek alatt több emailt kapsz, ketyeg az idő, közelednek a határidők és már régen valami mással kellene foglalkoznod, de még egy dolgot sem fejeztél be.

Mindenki másképp dolgozik és másképp tud koncentrálni, de a jó hír az, hogy ez a képesség tanulható.

Tipp: Kísérletezd ki, neked hogyan megy a legjobban a koncentráció – esetleg mozgás közben, netán akkor, amikor kizársz mindent és csak egy dologra figyelsz, vagy amikor szorít a határidő? Ha megvan, akkor csináld minél többször, minél hosszabban, és hidd el, hozzászoksz majd!

Kapcsolatok Kép forrása: playbuzz.com

3/7 Kapcsolatok

Nem csak a munkában, de az élet minden területén fontosak a kapcsolatok. Egyedül nem oldhatsz meg minden problémát – törekedj arra, hogy bármi is történik veled az életben vagy a munkában, mindig tudd, hogy kit kell hívnod.

A kapcsolatokat persze ápolni is kell, így erre semmiképp se sajnáld az időt. De arra se, hogy megoszd az felmerülő kérdéseidet és visszajelzést kérj.

Tipp: A szakmai kapcsolataidat sose féld használni, ettől csak jobb leszel és folyamatosan fejlődsz majd!

Már rutinból megy Kép forrása: glamradar.com

4/7 Már rutinból megy

Bár a rutin sokak szerint unalmas és kevésbé motiváló, a munkában nagyon hasznos eszköz arra, hogy hatékonyabban és gyorsabban tudj dolgozni. Ha nincs mindennapi rutinod, akkor szánj egy kis időt arra, hogy felméred egy napod vagy egy heted, és alakíts ki olyan folyamatokat, amelyek megkönnyítik az életed és gyorsítják az apró döntéseidet.

Döntésből ugyanis több százat meghozunk egy nap folyamán, így ha van olyan, amit a rutin segítségével könnyebben megléphetsz, akkor miért ne tennéd?

Tipp: Időről időre érdemes ellenőrizned, tényleg hatékony-e a felállított rutinod, és ha kell, ne félj változtatni rajta!

Fontos a környezet Kép forrása: designformankind.com

5/7 Fontos a környezet

Kutatások is kimutatták, hogy a megfelelő munkakörnyezet akár 15%-kal tudja fokozni a hatékonyságot és általánosságban segít abban, hogy jobban dolgozz.

Ez nem lehet véletlen, hiszen emberek vagyunk, fontos számunkra a környezetünk, azaz a megfelelő fény, a színek, a levegő, a növények és az inspiráló tárgyak. Könnyű azonban túlzásba esni – a túlságosan sokszínű környezet sem az igazi, hiszen ha nem tudsz koncentrálni, mert mindig valami eltereli a figyelmed, akkor sosem jutsz egyről a kettőre.

Tipp: A munkakörnyezeted maradjon egyszerű, praktikus, de személyes és inspiráló is egyben!

Munkamegosztás Kép forrása: theglitterguide.com

6/7 Munkamegosztás

Ahogy már korábban említettük, nem vagy egyedül és nem kell mindent egyedül megoldanod.

Tanulj meg segítséget kérni és delegálni, hiszen ezek a legfontosabb tényezők a munkában, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy jobb legyél és fejlődj!

Tipp: Amikor részfeladatokat osztasz ki, mindig add át a kellő információkat, biztosítsd a kollégáidat, hogy bármikor elérhető vagy, ha segítségre van szükségük, és ami a legfontosabb, lásd át az egészet és kontrolláld a változó részfolyamatokat.

Mindent a listára Kép forrása: woodesigner.net

7/7 Mindent a listára

Egy korábbi cikkünkben írtunk már a to-do listák fontosságáról, melyek az élet bármely területén a segítségedre lehetnek. A munkádban is nagyon fontos, hogy vedd sorba a munkafolyamatokat és azokat a tevékenységeket, amikkel éppen foglalkozol, rendelj hozzájuk reális időtartamokat és határidőket, majd állítsd őket fontossági sorrendbe.

Tipp: Mindig ütemezz be szüneteket és B-terveket is, ha valami miatt meg kell állnod vagy el kell térned a listától, illetve mindig ellenőrizd, hogy éppen hol tartasz, és ha kell, ne félj változtatni!