5 tipp, hogy a munkahelyedet is pozitív energia uralja

Írta: ,

Ha keserűen felnevettél, miután egy lapon említettük a pozitív gondolkodást és a munkahelyedet, bőven van mit helyretenned. A legkevésbé sem törvényszerű ugyanis, hogy a nap nagy részét feszülten és rosszkedvűen kelljen eltöltened. Kollégák és határidők ide vagy oda, igenis tehetsz azért, hogy jobb legyen a hangulat odabent!

Fő a rend!

„Ahogy kint, úgy bent” – hangzik az egyik legismertebb ókori ezoterikus irat egyik tagmondata.

Jelentésének kibogozásához nem kell mélyre merülnöd a „titkos” tanokban: biztosan észrevetted már, hogy a környezeted és közted állandó kölcsönhatás van.

Ha rend van körülötted, jobban érzed magad, ám hajlamosabbá válsz a szétszórtságra, amikor valami nem stimmel nálad.

A munkahelyi stressz jelentős részét rögtön kiküszöbölheted tehát, ha a tárgyak szintjén rendet tartasz magad körül, illetve odafigyelsz az időbeosztásodra is. Rendezz, szervezz, pakolássz – fő a hatékonyság!


Nem látod a végét? 5 tipp, hogy a munka mellett több szabadidőd legyen


Sokkal egyszerűbb lesz az életed, ha az aznapi teendőid átlátásához csupán a naptáradra kell nézned, nem pedig innen-onnan előhalászni az e-maileket.

Hatékony kommunikáció

Talán észre sem veszed, hogy negatív, tehát nem hatékony kommunikációt folytatsz a kollégáiddal.

Minden közlendőnek megvan az ideális módja és időzítése – még akkor is, ha látszólag nincs idő végiggondolni ezt nap közben.

Tartsd szem előtt, hogy fizikai jelenlét esetén a személyes beszélgetés mindig sikeresebb, még akkor is, ha kellemetlen dolgot szeretnél közölni, amit e-mailben például kényelmesebb lenne.

Nonverbális jelölőkkel ugyanis az empátián kívül még egy csomó mindent kifejezhetsz, amitől emberibbé válik az üzeneted.

Igyekezz pozitív fogadtatást remélni, amikor megszólítasz valakit, hiszen ha eleve a legrosszabbra számítasz, nagyobb rá az esély, hogy azt is fogod kapni.