5 kommunikációs trükk, hogy sikeresebb legyél a munkahelyeden

Írta: ,

A napod legalább egyharmadát a munkahelyeden töltöd, így elengedhetetlen, hogy jól érezd magad ott. Ehhez a munka szeretete mellett a kollégákkal és az ügyfelekkel való kapcsolatod minősége is nagyban hozzájárul. Ha sikeresek kommunikálsz velük – akár szóban, akár szavak nélkül – az már fél siker, ezért ezeket a tanácsokat érdemes megfogadnod!

Legyél érdeklődő Kép forrása: theeffortlesschic.com

Lehet, sokszor úgy érzed, ha kérdezel, akkor tolakodó vagy, esetleg azt gondolják, hogy nem tudsz önállóan dolgozni. De ne hagyd, hogy befolyásoljanak ezek a gondolatok!

Sokkal jobb, ha a feladattal kapcsolatban kérdezel, mint amikor annak elvégzése után kiderül az információ hiánya. Egy kérdéssel több óra plusz munkát is megspórolhatsz magadnak.

Ez a fajta nyitottság pedig nem csak formálisan, a feladatokkal kapcsolatban, de informális szinten is fontos. Ha a folyosón vagy a konyhában összefutsz egy kollégáddal, ne félj megkérdezni, hogy van. Hidd el, mindenkinek jól esik, ha érdeklődnek felőle, és meglátod, legközelebb ő fog beszélgetést kezdeményezni veled.

Ülj közelebb Kép forrása: officesnapshots.com

Nincs annál kellemetlenebb, mint mikor egy megbeszélésen az asztal két végéből kell egymáshoz beszélni. A meetingen várd meg, míg a hierarchiában feletted lévők helyet foglalnak, majd helyezkedj el a hozzájuk közel eső székeken.

Sokkal közvetlenebb lehet egy megbeszélés, ha karnyújtásnyira ültök egymástól. Amikor ebédidőben te érkezel meg utoljára az étterembe, akkor nézz körül, hogy van-e olyan kollégád, akinek még nincs társasága, és bátorkodj csatlakozni.

Légy nyitott, és ha a helyzet engedi, kezdeményezd a kommunikációt!