5 dolog, amit jó lett volna tudni, amikor elkezdtél dolgozni

Írta: ,

Ha több éve dolgozol a szakmádban, akkor valószínűleg sok tapasztalatot szereztél már, és a legtöbb napi feladat is rutinból megy. De emlékszel még, hogy anno a kezdetek kezdetén, mekkora kihívást jelentett még a legapróbb feladat is? Na, ezekben az időkben nagyon jól jött volna, ha valaki elmondja neked a most következő dolgokat. 

 

Megéri listázni Kép forrása: stocksy.com

1/5 Megéri listázni

A legokosabb dolog, ahogy egy munkanapot elkezdhetsz – illetve befejezhetsz – az, hogy írsz egy to-do listát azokról a feladatokról, amiket meg kell csinálnod. A legjobb, ha ezt a hét végén is mindig összeszeded, hiszen túl hosszú a hétvége ahhoz, hogy hétfőn minden apróságra emlékezz.

Fontos, hogy a listán belül priorizálj, minden feladathoz rendelj egy bizonyos időt, ami alatt jó lenne befejezni, mindeközben pedig maradj a realitások talaján és légy tömör. Nem egy naplót vagy beszámolót kell írnod, sokkal inkább egy checklistet, ami segít, hogy rendszerezd a napod.

A jegyzeted a mentőöved Kép forrása: formulalubvi.com

2/5 A jegyzeted a mentőöved

Behívnak egy meetingre, közben kapsz két emailt, egy smst-t és a telefonod is csörög. Senki sem várhatja el tőled, hogy mindent fejben tarts, és felesleges is ezzel terhelni az agyad.

A legjobb, ha mindent leírsz, még azt is, amiről azt gondolod, hogy nem kell. TÉNYLEG MINDENT. Később hálás leszel magadnak, hogy nem kell órákig gondolkoznod, hogy mi hangzott el adott meetingen vagy mit kértek tőled közben telefonon.

Tipp: A legjobb, ha konzekvensen – téma vagy prioritás szerint – színekkel vagy post-itekkel címkézed is a jegyzeteidet!

Ha nem kapsz visszajelzést, kérj! Kép forrása: stylemepretty.com

3/5 Ha nem kapsz visszajelzést, kérj!

Amikor még a karriered elején jársz, nagyon fontos, hogy folyamatosan kapj visszajelzést a munkádról, a teljesítményedről, illetve arról, hogy miben vagy jó és még miben kell esetleg fejlődnöd.

Fontos azonban, hogy ha esetleg kritikát kapsz, akkor ne próbáld meg rögtön védeni magad, hanem gondold át, hogy miben hibáztál, a másik mit mondott, és inkább építkezz belőle, minthogy magadra vedd!

Kérdezni sosem szégyen Kép forrása: womenfashion.tips

4/5 Kérdezni sosem szégyen

Az, hogy kérdezel, a legjobb, amit tehetsz a munkád során, ezért sose aggódj amiatt, ha valamiben nem vagy biztos!

Ha inkább megérdeklődöd a dolgokat, azzal sok időt és energiát spórolhatsz, ráadásul tanulni is csak úgy tudsz, ha minél gyorsabban minél több információt szerzel.

Tipp: Ha egy meetingen nem értesz valamit, és kínosnak éreznéd emiatt félbeszakítani a megbeszélést, akkor írd fel a kérdéseidet, és az értekezlet után hívj félre valakit, aki segíthet neked.

Nem mindig megy egyedül Kép forrása: scriptoeris.co.uk

5/5 Nem mindig megy egyedül

Lehet, hogy voltál már olyan szituációban, amikor úgy érezted, hogy minden ellened fordult, minden egyszerre kell, és soha nem fogsz végezni.

Ilyenkor a legjobb taktika, hogy kérsz egy kis segítséget – hidd el, ez nem a gyengeség jele, sőt, a legtöbb munkahelyen még jobban is értékelik, mintha megpróbálnád a lehetetlent, aminek aztán nem olyan lesz az eredménye, mint amit vártak tőled.

Ha jó a csapat a munkahelyeden, akkor ebből nem lesz probléma, és biztosan adódik még olyan alkalom, amikor te is visszaadhatod majd ezt a szívességet.