Hasznos tanácsok internetes vásárláshoz

Írta: ,
Ez a cikk nem arról fog szólni, hogy hogyan védjük le magunkat százfelől, nehogy átverjenek minket. Inkább arról, hogyan könnyíthetjük meg életünket egy kis odafigyeléssel. Az internet, ha jól használjuk, megkönnyíti mindennapjainkat. Természetesen vannak olyan esetek is, amikor nem, sőt, inkább a végső kétségbeesés mocsarába taszít. Ez utóbbi egy dolgot jelent: nem vagyunk tisztában sok dologgal, amivel pedig kellene...
Hogyan keressünk adott termékre?

1/6 Hogyan keressünk adott termékre?

Ha ráakadunk vágyunk tárgyára, nézzük meg, hogy mely oldalra navigált minket kereső, ugyanis az ár-összehasonlítón és egyéb keresőn keresztül kiválasztott termék nem biztos, hogy raktáron van. 
Miért? Mert ezen oldalak frissítése kissé lassúbb. Tehát, érdemes az adott webáruház saját keresőjébe újra beírni a termék nevét.
Ha adott áruház oldalán nincs konkrétan kiírva az, hogy az áruház megjelent tartalma az aktuális készlettel megegyezik, e-mailben vagy telefonon érdemes érdeklődni.
Milyen oldalakról vásárolhatunk nagy eséllyel biztonsággal?

2/6 Milyen oldalakról vásárolhatunk nagy eséllyel biztonsággal?

Érdemes rákeresni interneten az adott webáruház nevére, és elolvasni a hozzászólásokat
„Trollok” mindig vannak, úgyhogy ezeket a helyén kell kezelni. Célszerű megnézni az árukészletet, hiszen minél nagyobb egy áruház készlete, annál biztosabb, hogy jól működik, hiszen a nagy forgalom nagy árukészletet kíván meg.
Érdemes megnézni, hogy milyen módon történik a kiszállítás, hiszen ha nagy futárcéggel van szerződésük, az – nagy valószínűséggel – azt jelenti, hogy nagy a forgalom.
Első alkalommal – ha van rá mód – válasszunk készpénzes fizetést a bankkártyás „előre utalás” helyett, próbaként.
Megjegyzés rovat, és amire illik figyelni

3/6 Megjegyzés rovat, és amire illik figyelni

Ezt a rovatot mindenki szereti figyelmen kívül hagyni. Ha adott képen, mondjuk, egy termék öt-féle színben van jelen, ebben a rovatban konkretizálni kell a választást.
Amennyiben nem tesszük, el kell fogadnunk azt a terméket, melyet postáztak.
Ha az az információ van az áruház oldalán, hogy két napon belül kiszállításra kerül a csomag, akkor azt vegyük komolyan, ugyanis az áruházak nagy többségének nincs kapacitása arra, hogy – mondjuk – a kiszállítás két hét múlva legyen.
Mivel könnyíthetjük meg az ügyintézést?

4/6 Mivel könnyíthetjük meg az ügyintézést?

Rendeléskor írjuk fel, hogy milyen néven rendeltünk, milyen e-mail címet, telefonszámot adtunk meg, de ami a legfontosabb, legyen felírva a rendelési azonosító szám
Ugyanis ez alapján a legkönnyebb adott rendelésnek pontosan utánanézni.
A futárszolgálat mindig ad egy csomagszámot – e-mailben –, ez is nagyon fontos.
Amikor megérkezik a csomag, a számlát el kell tenni.
Csak ha ezen számok, adatok birtokában vagyunk, akkor emeljük fel a telefont, írjunk e-mailt, mert saját magunk életét könnyítjük meg. Sokkal kevesebb a félreértés, gyorsabb pontosabb az ügyintézés.
Biztos, hogy átvernek?

5/6 Biztos, hogy átvernek?

Nagy valószínűséggel – ha utánajártunk az áruháznak – nem, inkább arról van szó, hogy vannak „szezonok”, amikor annyi munka van, hogy nehézkesebben megy az ügyintézés
Nem kell megijedni, ha nem veszik fel rögtön a telefont, vagy nem válaszolnak két órán belül az e-mailre.
Ha nem vagyunk biztosak jogainkban és kötelezettségeinkben – mert akármilyen hihetetlen, nem jár mindig minden a vásárlónak –, akkor a megfelelő internetes oldalon tájékozódjunk vásárlás előtt.
A fórumok támpontot adhatnak, de sosem az a biztos, hanem a jogszabály.
„Kapitális” hibák

6/6 „Kapitális” hibák

A gyerek születésnapja előtt két héttel rendeljük meg az ajándékot, ugyanis ha véletlenül sérült az ajándék, ennyi idő kell a csere lebonyolítására
Vásárlás előtt tájékozódjunk arról, hogy hibás termék esetén a futárszolgálat viszi vissza tőlünk a raktárba a hibás terméket, vagy postáznunk kell azt.
Mindig olvassuk el a termékleírást!
Ha esetleg tartalmi hibát találunk benne, akkor azt jelezzük a webáruház felé e-mailben, hiszen ott is emberek dolgoznak, tévedhetnek.
Ne az legyen az első gondolat, hogy át akarnak verni minket. Ez felesleges feszültség forrása. 
A kedves bosszankodó ügyével szívesebben foglalkozik mindenki, mint a „paranoiás hisztérikával”, hiszen a kedves ember felüdítő egy ügyfélszolgálatos számára, ezen felül idegesen nagyobb az ügyintézés hibalehetősége.