Dolgozz magadnak - vidd a cégedet az internetre!

Lantos Krisztina
Írta: ,
Dolgozz magadnak - vidd a cégedet az internetre!

Érd el azt, hogy az internet érted dolgozzon. Hogyan használja ki egy kis cég az internet előnyeit?

A mai világban minden interneten működik, a lehetőségek tárháza végtelen, miért ne vedd ki te is a részed ebből a profitábilis virtuális világból? Hogy hogyan vidd cégedet minél hatásosabban az internetre, az egyik legfontosabb amit meg kell tudnod szakmai téren, főként ha magadnak dolgozol és saját vállakozást indítottál.

Manapság mindenkinek van honlapja, ha virtuálisan nem létezik vállakozásod, akkor a valóságban szinte már hasztalan. Azok a rivális vállakozások, akik a keresőrendszerekben az első pozíciókban vannak, tudják, hogyan kell játszani ezt a virtuális játékot. Ahhoz, hogy a legtöbbet ki tudj hozni az internetből, meg kell tanulnod a szabályait is. Ismertesd meg márkádat az interneten, de a megfelelő módon.

Az első lépés ebben az irányban, hogy szakértőkkel beszélj arról, hogyan tudod a legnagyobb benyomást tenni a világhálón, így az online marketing jó hatással lesz az offline-ra is. A honlapokat illetően az egyik legfontosabb szempont, hogy könnyen és gyorsan navigálható legyen, lényegretörően fogalmazd meg mivel foglalkoztok és milyen csapat áll mögöttetek. A brand és márkanév is fontos, hogy minél hatásosabb, egyedibb és különlegesebb legyen, hogy megragadjon az emberek emlékezetében. A kellemes honlapdesign is segít abban, hogy jó benyomást tudj tenni az emberekre. Ne feledd, a világ nemcsak virtuális - emberközelinek kell lennie mindennek, ami vállalkozásodat az internet világában jellemzi.

Alapelvek

Lehet, hogy hallottál már a Web 2.0 kifejezésről, bár ez gyakorlatilag már elavult, köszönhetően az internetes technológiák rohamos fejlődésének. A Web 2.0 alapozta meg az első igazán fontos internet alapelveket, amelyeket figyelembe kell venni honlaptervezésnél. Nagy hangsúlyt fektet az interaktivitásra, átláthatóságra, felhasználó-barát környezetre. Számos közösségi platform született ezekre az alapelvekre épülve.

Használd a szociális hálózatokat

Ahhoz, hogy vállalkozásod minél szélesebb körben el tudjon terjedni, érd el potenciális ügyfeleidet a szociális hálózatokon keresztül (pl. Facebook, IWIW). Érd el, hogy honlapodnak minél több "rajongója" legyen, és naponta tartsd a kapcslatot a tagokkal, post-olj vicces és érdekes hozzászólásokat, amelyek vállakozásod ügyeivel kapcsolatosak.

Hozz létre minél több partnerkapcsolatot hasonló kaliberű honlapokkal, amelyek nem direkt "ellenfeleid", így a kölcsönös hivatkozás útján látogatókat cserélhettek. A Twitter egy mikro-blogging platform, hozz létre vállalkozásod számára is egy Twitter felületet és rendszeresen írj maximum 140 karakternyi érdekes frissítést, amellyel növelni tudod rajongóid számát. Minél érdekesebben írsz, annál több rajongód lesz.

Online szakmai oldalak

Ilyen szakmai szociális oldal a LinkedIn vagy a Viadeo. Itt nemcsak magadról és vállalkozásodról írhatod le az összes fontos szakmai információt, de kapcsolatot teremthetsz más, hasonló szakmai tevékenységet folytató emberekkel.

Egyszerű internetes blogok

A blog elnevezést már szinte mindenki ismeri, olyan ez, mint egy internetes napló, ahová a blog tulajdonosa tetszése szerint leírhatja szabadon megfogalmazott gondolatait, érzéseit. Ha ügyesen csinálja, egy blogger hatalmas olvasóközönségre tehet szert. Vállalkozásod szempontjából fontos partnerkapcsolatot kialakítanod ügyes bloggerekkel, vagy akár saját blogot is vezethetsz.

Internetes fórumok

Az emberek gyakran kérnek segítséget/tanácsot fórumokon, ilyenkor jó résen lenni és vállalkozásod termékeit/szolgáltatásait felajánlani. Légy mértékletes, ne reklámozz fórumokon, csak ha valóban segítségére lehetsz valakinek, mert az arcátlan reklámokat sem a látogatók, sem a fórumtulajdonosok nem kedvelik.

Videó-megosztás

Ki ne hallott volna már a Youtube-ról? Ez, és az ehhez hasonló videomegosztó oldalak az internet felhasználók kánaánja, mert nemcsak videók megjelenítését teszi lehetővé, de a videó kapcsán beszélgetésekre is lehetőség van. Ha videót szeretnél tenni oldaladra, érdemes előszőr a Youtubra feltenni, mert az már egy népszerű oldal, és a videót így be tudod építeni oldaladba is egy embed kód beépítésével.

Tudj meg többet vásárlóidról/ügyfeleidről

Használd ki a rendelkezésedre álló online felméréseket, ez egy jó módja annak, hogy felmérd, milyen igényeik és véleményük van az embereknek. Használd fel az eredményeket és javíts weboldaladon, hogy jobban ki tudd szolgálni az ügyfelek igényeit, elvégre minden arról szól, hogy az emberek megkapják, amit akarnak!

Mi az a SEO? Hogyan kell alkalmazni, hogy fellendítsd vállalkozásodat?

Minden szép és jó, van egy csodálatos honlapod, mesés marketinganyagok, de kevés a látogató és az emberek nem tudnak elérni. A SEO keresőoptimizálást jelent. Ez lényegében a Google-hez és Yahoo-hoz hasonló keresőmotorokban levő pozicionálás technológiáját jelenti. Az első lépés, hogy válaszd ki azokat a kulcsszavakat, amelyekre szeretnéd ha vállalkozásod jó helyen lehetne a keresőmotorok listáiban. Ha például karórák eladásával foglalkozol, akkor minél többet használd a karóra szót a honlapon (szövegekben, fejlécekben, hivatkozásokon, fájlnevekben).

Légy a legjobb online

Miután a honlapod rendben van és maximálisan kihasználod a szociális média által nyújtotta lehetőségeket, győződj meg róla hogy mindig kerüljön fel friss tartalom az oldaladra és büszke lehess mindenre, amit a vállalkozásod tesz. A felhasználóknak haladéktalanul meg kell tudniuk találni vállakozásodat, és ne feledd, 10 másodperced van meggyőzni őket mindenről - ha nem maradnak egyből jó benyomással és nem értik az oldal lényegét, elkattintanak.