A Facebookon nap mint nap számtalan hirdetéssel találkozunk, és én is vettem már remek arclemosót, sminkterméket sőt háztartási készüléket is, amit egy közösségi médiás hirdetésből ismertem meg. Azonban egyre gyakoribbak a megtévesztő, sőt, kifejezetten csalárd hirdetések is. Ezek célja gyakran az, hogy személyes adatokat szerezzenek meg, vagy pénzt csaljanak ki a gyanútlan felhasználóktól. Íme tíz figyelmeztető jel, amelyek segítenek felismerni a gyanús hirdetéseket.
VIDEO Nyári horoszkóp: Mit hoznak idén nyáron a csillagok?
Túl szép, hogy igaz legyen
Ha egy hirdetés például 90%-os kedvezményt kínál egy új iPhone-ra vagy luxusmárkák termékeire, érdemes gyanakodni. A csalók gyakran használják az irreálisan alacsony árakat, hogy felkeltsék az érdeklődést.
Frissen létrehozott oldal
Egy megbízható vállalkozás általában hosszabb ideje jelen van a Facebookon. Ha a hirdetést közzétevő oldal csak néhány napja vagy hete jött létre, és kevés bejegyzése van, az intő jel lehet.
Hiányzó vagy gyanús kapcsolati adatok
A valódi cégek általában megadják az elérhetőségeiket, mint például telefonszámot, e-mail címet vagy fizikai címet. Ha ezek hiányoznak, vagy a megadott adatok gyanúsak, érdemes óvatosnak lenni.
