iPhone szerviz futárral – hogyan csomagold be a mobilt?

iPhone szerviz futárral – hogyan csomagold be a mobilt?

Címlap / Kikapcsolódás / Tech és kütyük / iPhone szerviz futárral – hogyan csomagold be a mobilt?

Akár gyári Apple márkaszerviznél, akár specializálódott, de független szolgáltatónál szervizeljük készülékünket, egyre többször találkozunk a szervizfutár szolgáltatással. (x)

VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd

Az iPhone javítás megrendelése lehetséges személyes jelenlétünk nélkül is. Ebben az esetben a készüléket kell elküldenünk a kiválasztott iPhone szerviz címére, akik ezután el tudják végezni a kívánt vizsgálatokat, javításokat, frissítéseket. Az esetek többségében a készülék szintén futárral kerül vissza a feladóhoz, de természetesen van mód személyesen is átvenni azt. Egyes szervizek külön szerződött futárszolgálatokkal dolgoznak, míg mások a választás szabadságát a vevőre hagyják.

A garancián túli Apple készülékek javítására szakosodott, a Budapesti Corvin közben működő Mobee esetében a készülék bármelyik futárszolgálattal beküldhető. Fontos, hogy ilyenkor elég a készüléket elküldenünk, annak kiegészítőit nem szükséges. Mindenképpen a csomagba is mellékeljünk egy rövid leírást a problémáról és jelezzük, ha a kész mobilon kívül más visszaküldését is szeretnénk kérni. Ilyen lehet, ha szeretnénk elkérni a készülékből kiszerelt alkatrészt, vagy ha a mobilt annak eredeti csomagolásában küldtük, hogy az jó védelmet biztosítson a szállításkor, és ezt használnánk máskor is, akkor egyértelműen jelezzük előre ezt a kérést. Mindenképpen mellékeljük telefonos elérhetőségünket a dobozba és azt a címet, ahova a javított telefon visszaküldését kérjük.

A javítás költségeit általában átutalással vagy utánvéttel lehet rendezni. A telefonszám azért is szükséges, hogy azon konzultálni tudjanak a technikusok a tulajdonossal a javításokról és beszerelt alkatrészekről.

Az esetek többségében a szállítás során keletkezett sérülésekért senki nem vállal felelősséget. Ettől nem kell megijednünk, ha tudjuk, miként lehet úgy becsomagolni egy mobiltelefont, hogy a sérülés esélyét minimalizáljuk. Két dologtól kell jellemzően védeni a terméket postázáskor: ütődések ellen és a nedvesség ellen.

Nézzük meg ehhez a legfontosabb tippeket

Mobiltelefon küldésekor mindenképpen szilárd csomagolóanyagot válasszunk, azaz ne tasakba tegyük. Első, azaz legbelső rétegnek jó választás lehet a telefon eredeti tokja, vagy ennek hiányában a telefonnal teljesen azonos méretű doboz. Ha ilyen nincs, akkor buborékfólia is jó, amit megerősíthetünk méretre vágott kartondarabbal.

Ezt követően a nedvességtől kell védenünk a készüléket. Ezt nem kell túlgondolni, egyik futár sem fogja folyóba dobni a csomagot, de ha egy heves zápor rakodás közben éri küldeményünket, akkor se legyen probléma. Bármilyen műanyag zacskó, fólia megteszi, ami teljesen körbe tudja zárni a készüléket.

Az így becsomagolt mobiltelefont, vagy akár mobiltelefonokat tegyük egy valamivel nagyobb dobozba. Ne válasszunk túlságosan nagy dobozt, mert felesleges, többe kerülhet küldése és az se szerencsés, ha a csomagon belül jelentősen el tudnak mozdulni a mobilok. Sőt, az elmozdulás ellen kifejezetten védekeznünk szükséges, és az üres teret ki kell töltenünk. A kitöltést könnyű, stabil, de rugalmas anyaggal érdemes megtenni, amit nem várunk vissza. Ne tegyünk tehát törölközőt vagy bármilyen hasonló anyagot a küldeménybe. Vannak profi helykitöltő csomagolóanyagok, de a legjobb és legegyszerűbb módszer a levegős galacsinná gyűrt újságpapírral való helykitöltés.

Ügyeljünk arra, hogy a telefonok a doboz közepére kerüljenek és helykitöltő vegye őket körbe minden oldalról. Előnyös, ha több telefon együttes küldése esetén a mobilok egymáshoz sem tudnak ütődni. Helykitöltés nélkül a dobozon belül elmozduló telefonok megsérülhetnek vagy akár a külső réteg megsértésével ki is eshetnek a csomagból. Ha nem tudjuk sehogy kitölteni a helyet, akkor annál az is jobb megoldás, hacsak a feljebb leírt módon közvetlenül csomagolt mobilt adjuk a futárnak.

A dobozt mindig zárjuk le ragasztószalaggal és távolítsunk el a csomagolásról minden olyan feliratot, ami zavaró lehet: régi címzést, vonalkódot vagy a doboz tartalmára – tévesen – utaló feliratot. Ezek jellemzően akkor szerepelnek a dobozon, ha használt csomagolóanyagot választunk. A címzésnél kövessük a választott futárszolgálat előírásait, elképzelhető, hogy címkét is kell nyomtatnunk a háztól házig való feladás előtt.

A futárral történő kézbesítés után érdemes rákérdeznünk, hogy csomagunk sértetlenül megérkezett-e. A jobb mobilszervizek esetében a beérkezett mobilok követhetőek. A Mobee esetében például a követés honlapjukon lehetséges saját mobiltelefonszámunk megadásával. SMS-ben kapunk értesítést arról, ha a javítás lekészült és a csomag újra feladásra került.

A fenti csomagolási tippek néha túlzónak tűnhetnek. Való igaz, hogy sokszor a kevésbé precízen csomagolt készülékek is sértetlenül érkeznek meg. A futárok általában ügyelnek az olyan csomagok épségére, amiken szerepel a „törékeny” megnevezés. Nekik is érdekük az, hogy adott mobilszerviz jellemzően őket használja szervizfutár szolgáltatása során. Ennek ellenére sosem árt az óvatosság, hiszen a rosszul csomagolt és szállítás közben keletkező sérülésekért nem tud senki felelősséget vállalni.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!