Életmód / Receptek

Csodaitalok: pucolják a zsírt és erősítik az immunrendszeredet

Csodaitalok: pucolják a zsírt és erősítik az immunrendszeredet

4/6. Forró chai tea

A chai tea manapság már idomult a nyugati kultúrához, de az eredeti verziót nehéz überelni – legalábbis, ha az egészségügyi hatásokat vesszük figyelembe.

Hozzávalók: egy evőkanál fekete tea, vagy két filter, 3 dl víz, 1 dl tej vagy növényi tej, fűszerek ízlés szerint az alábbiak közül: csillagánizs, fahéj, gyömbér, zöld kardamom, édeskömény, egész bors vagy 1 kiskanál porrá őrölt chai fűszerkeverék 

Elkészítése: A vizet forrald fel, majd öntsd rá a fűszerekre és a teakeverékre. Hagyd állni néhány percet, majd szűrd le, végül a felmelegített tejjel gondosan elegyítsd – utóbbit akár habosíthatod is. Ízlés szerint édesítheted.

Chai latte, fekete tea
istockphoto

5/6. Zsírégető matcha tea

Az antioxidánsokban bővelkedő zöld tea remek immunerősítő, és bizony a zsírégetéshez is hozzájárulhat. A zöld matcha tea különösen jó választás lehet, hiszen kellemes, édeskés ízének köszönhetően valósággal itatja magát.

Hozzávalók: 3 dl víz, 1 kiskanál matcha tea (por állagú), 1 kisebb citrom leve, csipetnyi friss gyömbér reszelve, kevés fahéj

Elkészítése: Forrald fel a vizet, majd öntsd rá a teára és a fűszerekre – alaposan keverd el! Hagyd állni lefedve néhány percet, majd ha már langyosra hűlt, add hozzá a frissen facsart citromlevet.

Matcha tea
istockphoto

6/6. Zöld kávés tea

A kávébabból bizony nem csak a kedvenc italunk készülhet, hanem tea is: a zöld kávé ízében nem hasonlít a megszokott kávéhoz, ellenben remek étvágycsökkentő, anyagcsere gyorsító és persze antioxidáns.

Hozzávalók: 2 dl víz, 1 filter zúzott zöld kávébab, ízlés szerinti ízesítők

Elkészítése: A vizet forrald fel, majd öntsd rá a filterre és hagyd ázni lefedve. További fűszerekkel, vagy édesítővel, friss citrommal is ízesítheted. 

Zöld kávébab tea
istockphoto

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást