A legtöbb munkahelyen ma már nem olyan szigorúak az emberi kapcsolatokra vonatkozó szabályok, és ha van egy kis szerencséd, a légkör inkább baráti és családias, de ez még nem jelenti azt, hogy megfeledkezhetsz a jó modorról. Összegyűjtöttük a legdurvább munkahelyi illemtani baklövéseket, amiket semmi esetre sem szabad elkövetned.
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Pletyka
Az egyik legsúlyosabb, mégis leggyakoribb munkahelyi modortalanság a pletyka terjesztése. Ne feledd, hogy ez egy munkahely, ahová mások is dolgozni, a karrierjüket építeni, a megélhetéshez szükséges pénzt előteremteni járnak be.
Ha valaki magánéletéről meg is tudsz valamit, azt illik megtartani magadnak, mert a terjesztésével nagyon kínos pillanatokat szerezhetsz neki –és magadnak is, amikor kiderül, hogy tőled indult a bizalmas információ.
Magánbeszélgetés
A legtöbb munkahelyen, amíg rendesen elvégzed a feladatodat, nem szólnak, ha egyszer-egyszer néhány percig magánügyben is telefonálsz, de természetes, hogy ezt nem szabad túlzásba vinni, és illik diszkréten csinálni.
Az még belefér, ha gyorsan hazacsörögsz a gyerekre, hogy időben beért-e a suliba, de ha a matekdolgozat feladatait is el akarod meséltetni vele, akkor legalább menj ki az irodából.
Ne zavard a beszélgetéssel azokat, akik dolgozni próbálnak, és azt is tartsd észben, hogy a pletykáknak alapot adni legalább olyan rossz, mint pletykálni.
Ebéd az asztalnál
Van az úgy, hogy annyira elcsúszol a munkával, hogy az ebéd már csak az asztalodnál elfogyasztva fér bele. Ez sem túl elegáns megoldás, de mint tudjuk, a szükség nagy úr.
Az viszont már tényleg modortalanság, ha nagyon fűszeres ételt, vagy mondjuk halat, esetleg káposztát kezdesz el a kollégák orra alatt fogyasztani, hogy aztán az ételszag belengje az egész irodát. Az ilyen ételekkel inkább menj ki a konyhába!
Késés
Nem csak azért illik időben érkezni, mert a főnököd elvárja: ha a meetingeken, beszámolókon rád kell várni, azzal a többiek értékes idejét is rabolod, nem adod meg nekik a tiszteletet, ez pedig egy munkahelyen is éppen olyan modortalanságnak számít, mint az élet bármely más területén.
A cikk folytatódik, lapozz!