Haj / Stílus

Hogyan ápold a hajad, ha sokat edzel – az izzadság nem akadály!

Hogyan ápold a hajad, ha sokat edzel – az izzadság nem akadály!

Ha gyakran edzel, sokszor úgy érezheted, hogy teljesen feleslegesen mosol hajat, úgyis csak összeizzadod rögtön másnap – én átérzem a problémát. Ha éppen nem a téli pihenőt töltöm, heti négyszer-ötször megizzadok, és ilyenkor jó, ha egy napig tart a friss, tiszta hajam. Nem kell viszont minden egyes nap hajat mosnod, ha nem akarsz igénytelenül kinézni a zsíros hajtövekkel: vannak olyan tippek, amelyek segítenek ilyenkor is frissen tartani a frizurádat.

A szent grál: a szárazsampon

A fodrászok véleménye megoszlik a szárazsamponnal kapcsolatban, kaptam már olyan infót, hogy kifejezetten káros a hajhagymáknak és korpásodást okoz, meg olyat is, hogy egyáltalán nem kell tőle tartani, használjam nyugodtan.

Én az arany középutat választom: nem használom minden nap, de akkor, amikor még menthetőnek érzem a hajamat, vagy ha az edzőteremből rögtön dolgozni megyek, befújom vele a hajtöveket.

Nem fog csodát művelni, de egy egy-kétnapos hajból azért még vállalhatót csinál.

Viselj hajpántot!

Persze nem a hagyományos, műanyag verziót, hanem direkt sporthoz kifejlesztett, izzadságfogó pántot. Persze ettől még nem lesz az igazi a hajad, de az izzadság jó részét felfogja a pánt, és egy kis hajszárítással könnyebben fogod tudni visszahozni az életbe a frizurádat. Ráadásul így biztos, hogy a hajad sem fog a szemedbe hullani.

Fond be a hajad!

Kép forrása: Goodluz/Depositphotos.com

A fonás a legjobb megoldás, ha izzadni mész – nem lesz olyan vizes hatású, mint egy sima copf, és ha nem jön szét edzés alatt, akkor még jól is mutat egész nap, sőt, talán másnap is. Így legalább egynapnyi hajmosást megspórolsz, és még az edzés alatt is csinos leszel, ami szintén nem utolsó szempont.

Szárítsd meg!

Nemcsak a vizes hajat lehet megszárítani, hanem a szétizzadt hajtövekre is jó módszer, ha egy kicsit rászárítasz edzés után. Így legalább a nedvességet eltünteted belőle, és szebb frizurát is tudsz varázsolni magadnak. 

Hajtsd előre a fejed, és így száríts rá a hajtövekre – ezzel megemeled őket egy kicsit, és majdnem olyan lesz, mintha meg is mostad volna.

Figyelj arra, milyen hajgumit használsz!

Ha nem is az izzadság, a szoros copf mindenképp tönkreteheti a hajadat egy edzés alatt, és utána már nehéz mosás nélkül megúszni, hogy ne kelljen újra felkötnöd a tincseidet. Éppen ezért használj edzéshez olyan hajgumit, ami nem hagy nyomot a hajadban: most nagyon divatosak ezek a csúnya, viszont annál hasznosabb műanyag spirálok, de egy sima, lazább szövetgumi is jó lehet a célra.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást