Egy új tanulmány szerint szuper jó a koleszterinednek az avokádó

Nagy Niki
Írta: ,

Szegény avokádó nagyjából megjárta már azt az utat, amit annak idején a tojás: mondtak már róla jót és rosszat, volt a legegészségesebb zsiradék és a legegészségtelenebb gyümölcs is, most viszont, úgy tűnik, ismét a javára dől a mérleg nyelve. Egy friss kutatás ugyanis kimutatta, hogy ez a zöld finomság nagyon jót tesz a koleszterinszintnek.

A Pennsylvaniai Állami Egyetem kutatói azt vizsgálták, hogy a mindennapos avokádófogyasztás hogyan hat az emberek koleszterinszintjére, főleg azokéra, akik egyébként problémákkal küszködnek a területen.

A Journal of the American Heart Association tudományos folyóiratban megjelent tanulmányukból kiderül: az avokádó igazán csodaszer a magas koleszterinszintre, a mindennapi fogyasztása csökkenti azt, ráadásul annyi vitamin és ásványi anyag van benne, hogy valószínűleg vannak további pozitív egészségügyi hatásai is.

A kutatók három különböző, koleszterinszintet csökkentő diétára fogták a kutatásban résztvevőket: az első zsírban alacsonyabb volt, és nagyrészt csirkehúsból, gyümölcsökből, zöldségekből és teljes kiőrlésű gabonákból állt. A másodikban már volt zsír, de még mindig nem nagy mennyiségben, gyakorlatilag az előző diétáról volt szó, csak különböző olajok és magvak hozzáadásával. A harmadik étrend a második diéta volt, annyi különbséggel, hogy egy avokádót is hozzácsaptak az étkezésekhez naponta. A kutatás öt hétig zajlott.

A határidő lejárta után mindegyik résztvevő koleszterinszintjét megmérték, és kiderült, hogy a legjobb hatással a harmadik, visszafogott zsírtartalmú, de avokádóval gazdagított diéta volt.

A kutatók egyelőre nem tudják, hogy pontosan mi van ilyen hatással a szervezetre az avokádóban, de az biztos, hogy a pozitív változások ennek a déligyümölcsnek köszönhetők.

Egyébként sem hátrány, ha rendszeresen fogyasztunk avokádót, hiszen tele van rosttal, magnéziummal, folsavval, fehérjével, káliummal, valamint B-6, E- és K-vitaminokkal. Nagyon jót tesznek a szív- és érrendszerünknek, ráadásul alapvetőek a szép bőrhöz és hajhoz. Jót tesznek a szemünknek, és nagyon jó energiaforrások. 

Arra azért érdemes figyelni, hogy nem szabad túl sokat fogyasztani az avokádóból sem, hiszen kifejezetten kalóriadús étel, és hosszú távon súlygyarapodáshoz vezethet, ami meg pont az ellenkezőjét éri el, mint az avokádó jótékony hatásai: megnöveli az esélyeidet a szív- és érrendszeri betegségekre. A napi egy azért kicsit túlzás, de kétnaponta simán megehetsz egy-egy gyümölcsöt, vagy csinálj belőle guacamolét, és eszegesd a hét folyamán!

Képek forrása: VadimVasenin/Depositphotos.comsonyakamoz/Depositphotos.com

Fókuszban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra