Hagyd ki a reggelit a futás előtt, több zsírt fogsz égetni!

Nagy Niki
Írta: ,
Hagyd ki a reggelit a futás előtt, több zsírt fogsz égetni!

Kép forrása: pexels

Régi dilemma, hogy azok, akik reggel edzenek, vajon egyenek-e reggelit mozgás előtt, vagy inkább éhgyomorra induljanak neki a mozgásnak. Ahány szakértő, annyi vélemény: az egyik szerint ilyenkor még zsírt éget a szervezet, ha nem eszel, a másik szerint muszáj egy kis energia ahhoz, hogy ne ess össze. De mi az igazság? Egy friss kutatás a futással kapcsolatban vizsgálta meg a vitát.

Brit kutatók megfigyelték, hogy egészség szempontjából melyik a kifizetődőbb: a reggeli utáni futás, vagy az éhgyomros, amikor a kutatásban résztvevők nem fogyasztottak semmit a mozgás előtt. A Bathi és Birminghami Egyetem kutatói túlsúlyos, vagy súlyosan túlsúlyos férfiakat válogattak össze a kutatáshoz, és megdolgoztatták őket két csoportra osztva úgy, hogy az egyik csoportnak reggeliznie kellett a futás előtt, a másik pedig nem ehetett semmit.

A résztvevők a kísérlet során este 8-kor ehettek utoljára a reggeli mozgás előtt, és esténként biciklizniük kellett, de csak lazán, úgy, hogy nem erőltették meg magukat. Megfigyelték azt is, hogy a szervezetükben a vércukorszint hogyan változik, és hogy erre a szervezet miként reagál – és itt találtak igazán fontos változásokat. 

A kutatók ugyanis megfigyelték, hogy ugyan mindkét csoport nagyjából ugyanannyi kilót adott le a kutatás hat hete alatt, a reggeli nélkül sportolóknak alacsonyabb volt az inzulinszintjük, mint azoknak, akik reggeliztek – ez persze logikus, hiszen nem volt semmi a gyomrukban.

Viszont hosszú távú hatásként kiderült, hogy a nem reggelizők szervezete sokkal jobban reagált a vércukorszint változására később, mint azoknak, akik ettek a futás előtt. Az is kiderült, hogy az első csoporthoz tartozók több zsírt égettek, bár ez kilókban nem látszott meg rajtuk.

Utóbbi pontosan azt az elméletet igazolta, ami miatt általában a reggeli edzést pártolók nem szoktak reggelizni: ilyenkor a szénhidrátraktárak még üresek, és a szervezet a zsírszövethez nyúl energiáért, nem az elfogyasztott ételekhez, sem az izomhoz. Ez persze leginkább kardió edzés során figyelhető meg, fontos megjegyezni, hogy az intenzívebb, izommunkával és súlyok emelgetésével járó mozgásnál nem feltétlenül ugyanez a helyzet.

Azt is fontos megjegyezni, hogy a kutatás nagyon kis résztvevőszámmal készült: mindössze 42 férfit válogattak össze hozzá, mindegyikük középkorú és fehér volt, nő nem szerepelt a kutatásban. Mindegyik résztvevőn komoly súlyfelesleg volt, korábban nem edzettek rendszeresen, és ülőmunkát végeznek – ez azért elég specifikus csoport ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni belőle. De ha a kedves olvasó pont ebbe a csapatba tartozik bele, és fogyni szeretne, erősen ajánljuk, hogy a reggeli futás előtt ne egyen – ezzel hosszú távon is sokkal egészségesebb lehet.

Forrás: https://www.healthline.com/health-news/avoiding-breakfast-before-a-workout-may-help-you-lose-weight#How-the-study-worked

Fókuszban

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra

Tündököljön otthonod is a legjobb formájában!