A 2020-as párizsi tavaszi/nyári divathét legnagyobb pillanatai

Nagy Niki
Írta: ,
A 2020-as párizsi tavaszi/nyári divathét legnagyobb pillanatai

Idén tényleg fordult egyet a világ a divat terén is, ezt mi sem mutatja jobban, mint a 2020-as tavaszi-nyári divathét Párizsban: azon túl, hogy egyre több bemutatót tartottak szabad ég alatt, ami azért az őszi időjárás miatt elég rizikós, sokkal fontosabb, hogy végre a divatvilágot is elérte a hír, hogy a bolygó haldoklik, és ideje lenne tenni ez ellen valamit. A divathét alatt a klímaváltozás is fontos téma volt, talán a világtörténelem során először.

Fenntartható divat a legnagyobbaktól

Ma már szerencsére nem lehet kikerülni a klímaváltozás témáját, ami egy olyan óriási iparágnál, mint a ruhagyártás, központi téma kellene, hogy legyen. A high fashion és a hordható márkák számára is feladat lehetne, hogy minél fenntarthatóbb módon gyártsák le a modelljeiket, emellett pedig egy olyan alkalom, mint az óriási hagyományokkal rendelkező párizsi divathét, tökéletes platform arra, hogy minél több ember figyelmét hívják fel a problémára. Szerencsére 2019-ben megérett erre a divatvilág, ha nem is teljesen.

A Dior például 164 olyan fa között rendezte meg a divatbemutatóját, amit később Párizs területén ültettek el. Az egész show a fenntarthatóság és az újrahasznosítás jegyében zajlott, és az egész díszletet újrahasznosították, illetve elültették később.

 

 

Stella McCartney kollekciójának háromnegyede környezettudatos anyagokból készült, mint az újrahasznosított kasmír, kender és fenntartható raffia.

 

A Chloe onnan közelítette meg a témát hogy olyan modelleket válogatott össze, amelyek alapdarabok, és hosszú éveken keresztül lehet őket hordani anélkül, hogy újat kellene venni helyettük.

 

Minden a show

A közösségi média korában nagyon nehéz megragadni, és még nehezebb fenntartani az emberek figyelmét. Az ingerküszöb egyre magasabbra kerül, nehéz kitűnni a tömegből csak egy ügyes kollekcióval vagy jó ötletekkel. A világ felgyorsult, és a high fashionnek is lépést kell tartania az új tempóval. 

Ezt a divatvilág is érzi, a felfogás pedig visszaköszönt a párizsi divathéten is: Rick Owens showja például a Palais de Tokyóban zajlott, a felvonulás közben pedig óriási szappanbuborékok között lépdeltek a modellek.

Thom Browne bemutatóján a Teletabik betétdalára vonult egy modell, Leon Dame német manöken pedig olyan sétával zárta a Maison Margiela show-t, hogy azonnal terjedni kezdett közösségi médián – valószínűleg pont ez is volt a cél vele egyébként.

Christian Lacroix visszatérése

A legendás francia divattervező márkája 2009-ben ment majdnem teljesen tönkre, amikor bejelentette, hogy már csak parfümöket és kiegészítőket fognak árulni, a high fashionből teljesen kiszállnak. Az idei párizsi divathéten viszont a tervező visszatért, méghozzá a belga dizájner, Dries Van Noten jóvoltából, aki közös kollekciót tervezett a legendás franciával. 

 

 

A kollaboráció ráadásul azért is volt meglepő, mert a belga tervező letisztult, kicsit visszafogott, míg Lacroix maga a színház és a balett, így mindenképpen érdekes együttműködésre lehetett számítani. Mindkét tervező hozta a saját stílusát, és a letisztult fazonok kiegészültek fodrokkal, masnikkal és élénk színekkel.

 

Fókuszban

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Full hibrid, plug-in hibrid vagy mild hibrid? Tegyünk rendet a fejekben hibrid fronton

Csak olyat ajándékozz, amit magadra is kennél! 7 fantasztikus növényi alapú kozmetikum karácsonyra

Tündököljön otthonod is a legjobb formájában!