Dekor / Otthon

Így hatnak ránk a szobanövények – 5 ok, amiért érdemes még többet tartanunk belőle

Így hatnak ránk a szobanövények – 5 ok, amiért érdemes még többet tartanunk belőle

A szobanövények otthonossá teszik lakásunkat, hiszen még a legunalmasabb belső tereket is képesek feldobni. Szeretünk rájuk nézni, ha pedig megfelelően gondozzuk őket és virágot hoznak, még boldoggá is tesznek bennünket. Ez azonban csak néhány ok, amiért érdemes beszereznünk cserepeseket. Jó, ha tudjuk, a növények a szervezetünkre is jótékony hatást gyakorolnak. Mely virágok tisztítják a levegőt és melyek párásítanak? Olvasd el cikkünket és kiderül!

Levegőtisztítás

A szobanövények legfontosabb tulajdonsága, hogy tisztítják a levegőt.

A fotoszintézis során nem csak a széndioxidot veszik fel, hanem a levegőben lévő egyéb, káros összetevőt is (például benzol, formaldehid), helyettük pedig oxigént bocsátanak ki.

A leghatékonyabb légtisztító növények közé tartozik a nem túl nagy igényű vitorlavirág, az anyósnyelv, a fikusz, a filodendron vagy éppen az aloe vera.

Utóbbinak többszörösen hasznát vehetjük, hiszen a leveléből nyert lé jót tesz a bőrünknek, remekül gyógyítja a napégést és az égési sérüléseket is.

Párásítás

Ha túl száraz levegőjű lakásban élünk, előbb-utóbb érezhetjük annak káros hatásait kiszáradt torok és köhögés formájában. Arról nem is beszélve, hogy a száraz levegő tönkreteszi bútorainkat, ruháinkat is.

Télen különösen fontos, hogy növeljük a belső helyiségek páratartalmát, hiszen ilyenkor a fűtőtestek még jobban szárítják a levegőt. Szerencsére a szobanövények ebben is segíthetnek nekünk. Ha száraz lakásban élünk, szerezzünk be páfrányféléket, amelyeknek a levelein lévő pórusok képesek párát kibocsátani.

Jó megoldás lehet továbbá a fikusz, a filodendron és a vízipálma is. Ezek a növények nem csak a párásításban játszanak szerepet, de a por mértékét is képesek csökkenteni.

Koncentráció-javítás

Ha irodában dolgozunk, a stressztől vagy a monitor nézésétől könnyen megfájdulhat a fejünk, folyamatos stressz alatt pedig hamar elfáradunk.

Szerencsére ezeken a problémákon is segíthetnek a szobanövények.

Tanulmányok bizonyították, hogy azokban a munkakörnyezetekben, ahova szobanövényeket vittek, jelentősen javult a dolgozók koncentrálóképessége és egészségi állapota is.

Irodába válasszuk a nem túl igényes sárkányfát, a kevés napfényt igénylő zebralevelet vagy valamilyen kaktuszt.

Alvásjavító

Az egészséges életmód egyik alappillére a pihentető alvás, ehhez pedig meg kell teremteni a megfelelő körülményeket. Nem csak a jól megvetett, puha ágy hozhat nekünk édes álmokat, hanem bizonyos szobanövények is.

Az egyik legjobb választás lehet a jázmin, amelynek illata képes megszüntetni a stresszt, az idegességet és nyugalommal tölt el bennünket. Nyáron érdemes kitenni a szabadba, de télen remek társunk lehet a hálószobában.

Ne feledkezzünk meg továbbá a levenduláról, amelynek nyugtató hatása közismert. Belélegezve az illatát, képes megszüntetni a fejfájást és pihentető alvást biztosít.

Hangulatjavító

Régóta tudjuk, hogy színes környezetben a kedvünk is jobb, épp ezért érdemes minél több színes virággal körbevennünk magunkat.

A sárga a vidámság színe, babonák szerint a szerencsét is meghozza, ráadásul serkentőleg hat elménkre is. A piros elűzi a rosszkedvet, megakadályozza a depresszió kialakulását, a narancssárga pedig feltölt bennünket energiával.

Tartsunk gyakran virágzó korallvirágot és begóniát, de akár beszerezhetünk egy krotont is, amelynek színes levelei egyes kutatások szerint a kreativitásunkat is jótékonyan befolyásolják.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást