Életmód / Táplálkozás

Gyorsabban lefogyunk, ha csökkentjük az adagokat – A legjobb stratégiák

A legtöbben bizonyára már felismertük, hogy kevesebb étellel is beérjük – egy-egy csábító falatnak mégis olyan nehéz ellenállni! Bár tudjuk, hogy nincs szükségünk további kalóriákra, az íze kedvéért csak megkóstoljuk… Íme néhány tipp, hogy hogyan csökkentsd az adagokat a fogyás érdekében!

Fűszerezz bátran!

A diéta nem jelenti azt, hogy csak nyers zöldséget rágcsálhatsz, bár az kétségkívül egészséges. Felejtsd el a cukrot és a még több sót! Annyiféle fűszer létezik, ami ízletessé és egészségesebbé teheti az ételedet. Az ecet csökkenti az ételek glikémiás indexét, azaz lassítja a felszívódást, a fahéj pedig a jóllakottság érzését kelti, és csökkenti a „kajakómát”, míg a petrezselyem vízhajtó hatású.

Egyél, mielőtt éhes lennél!

Az éhség azt az érzetet kelti bennünk, hogy rég nem ettünk, és ki tudja, mikor jutunk újra ételhez. A túlevés jóllakottsághoz vezet, ami az egekbe nyomja az inzulinszintünket. Ettől fáradtnak, és rövid időn belül újra éhesnek érezzük magunkat, ami miatt megint többet eszünk, mint kellene.

Ahelyett, hogy az éhséggel küzdenél, egyél, mielőtt valójában megéheznél. Így kevesebbet és lassabban eszel majd, ami azt is jelenti, hogy hamarabb jóllaksz.

Rejtett kalóriák az italokban

A gyakran fogyókúrázók pontosan tudják, hogy az éhség és a szomjúság érzete néha összetéveszthető. Mielőtt ételhez nyúlnál, inkább igyál egy pohár vizet, és kiderül, hogy éhes maradsz-e még. Másrészről a gyümölcslevek és a szénsavas üdítők egyáltalán nem tesznek jót az egészségednek. Maradj inkább a tiszta víznél! Ha mindenképp ízesítenéd a vizet, citrommal vagy uborkával tedd, így jó néhány kalóriától óvod meg magad. Szuper trükk, ha étkezés előtt 20 perccel megiszol egy pohár vizet – így nem leszel farkaséhes, amikor asztalhoz ülsz.

Olvastad már?  Erre az egy trükkre van szükséged, hogy a diéta alatt is mindig teleedd magad

Egyél lassabban!

Ha gyorsan eszünk, nem adunk kellő időt az agyunknak érzékelni, hogy telepakoltuk a gyomrunkat.

Érdemes kipróbálni azt a módszert, hogy minden falatot legalább 10-szer megrágunk – ezáltal jóval lassabban eszünk, és az agyunkhoz is időben eljut az információ, ha nincs szükségünk további ételre.

Étvágycsökkentők

Dr. Seth Roberts fedezte fel, hogy az étkezések között elfogyasztott kiskanálnyi olívaolaj vagy egy-két deci enyhén cukros víz csökkenti az étvágyat. Ugyanígy hat a sótlan mandula is. Az éhségért felelős hormont csapjuk be általuk, de figyelj arra, hogy elfogyasztásuk előtt és után egy órával csak vizet igyál.

Lakáselhagyási trükk

Ez az egyik legmókásabb, mégis jól működő trükk a diétázóknak. Amint utcára lépsz, úton-útfélen veszély leselkedik rád: hol egy hamburgeres, hol egy gyros-os, hol a kedvenc kávézód, hol egy fagyis csábít a pultja elé. Tudván, hogy az akaraterődet kemény próba elé állítod azzal az egyszerű ténnyel, hogy kilépsz az ajtón, legyen a kijáratnál valami egészséges nasi, amiből csipegethetsz, mielőtt elindulsz. Egy-két sárgarépa, édesburgonya-chips, egy zöld smoothie vagy csak egyszerűen egy zöldalma megkönnyíti a dolgodat.

Olvastad már?  „Együtt könnyebb lehetne!” De hogyan oldd meg az életmódváltást, ha a szerelmed nem tart veled?

Kép forrása: isorepublic.com