Életmód / Táplálkozás

Villámgyors fogyás hasból: eláruljuk, miért működik a főzelék diéta

Elég egy picit változtatni az étkezési szokásaidon, és néhány nap alatt formába hozhatod magadat.

Kinek ajánlott a főzelék diéta?

A főzelék diéta inkább egy gyors méregtelenítő, salaktalanító program, ami nem nagyobb súly leadásához, inkább egy villámgyors kúraként ajánlott, azoknak, akik csak kisebb mennyiségű plusz súlytól szeretnének megszabadulni, azt viszont rövid idő alatt szeretnék.

Jó választás akkor is, ha a hasadból szeretnél fogyni, vagy ha egyébként egészségesen étkezel, de a stressz vagy más hatására az anyagcseréd lelassult, és kicsit fel akarod ébreszteni az ellustult emésztésedet.

Hogyan működik a főzelék diéta?

A főzelék diéta lényege, hogy a zöldségekben található vitaminok és ásványi anyagok feltöltik szervezeted raktárkészleteit, hiszen ezekhez mindenképpen szükség van a természetes zsíranyagcseréhez.

Eközben a zöldségekben található élelmi rostok átmossák a beleket, megszabadítanak a lerakódott salakanyagoktól, amelyek a puffadás mellett a lelassult anyagcseréért is felelőssé tehetőek.
A diéta alatt ebédre mindenképpen főzeléket válassz, és lehetőleg a nap többi részében is zöldséget és gyümölcsöt egyél, egy kis szójával vagy tojással kiegészítve. Az étrendet három napnál ne tartsd tovább, ne feledd, ez csak egy gyors tisztító kúra, hosszú távon túlságosan megterhelné a szervezetedet!

Olvastad már?  Modern prostitúció, kölcsönös előnyök? Őszinte interjú egy huszonéves sugarbaby-vel

Hogyan készítsd el a főzeléket?

Talán mondanunk sem kell, hogy a fehér liszt most nem lesz alkalmas a főzelék besűrítésére, hiszen ez szintén lerakódik a tápcsatornákban, lassítja az emésztést, és a legkevésbé sem nevezhető diétás alapanyagnak.

A szokott habarás helyett sűrítsd a főzeléket úgy, hogy botmixerrel összepürésíted a hozzávalókat, vagy hogy natúr joghurtot keversz a megfőtt zöldséghez. A tej és a zabpehely szintén alkalmasak a főzelékek besűrítéséhez, de ebben az esetben tehéntej helyett mandula- vagy rizstejet használj, mert ezek könnyebben emészthetőek.

Trükkök

Régi, de jól bevált trükk, hogy a főzelék készítése közben egy-két közepes szem burgonyát is kell dobni a fazékba, mert az ebben lévő keményítő szintén képes összerántani egy kicsit a főzeléket.

A legjobb, ha a zöldségeket nem főzöd teljesen pépesre, hanem félkeményre, roppanósra hagyod őket. Így nem csak az élvezeti értékük lesz nagyobb, de több vitamin és ásványi anyag is megmarad bennük.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: rántotta három tojásfehérjéből, párolt brokkoli, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: zöldbabfőzelék.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: wokban párolt vegyes zöldségek.

Olvastad már?  Ez történik a testeddel, ha rendszeresen light üdítőket iszol

Mintaétrend a második napra

Reggeli: gyümölcssaláta egy marék napraforgómaggal, egy pohár narancslé, egy bögre zöldtea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: sóskafőzelék egy főtt tojással.
Uzsonna: aszalt szilva.
Vacsora: Cézár-saláta.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: görögsaláta egy kiskanál olívaolajjal, egy szelet teljes kiőrlésű kétszersülttel, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: sárgaborsó főzelék, szója fasírt.
Uzsonna: egy körte.
Vacsora: brokkoli-krémleves.