Tapasztaltál már lekezelő megjegyzéseket vagy éles megnyilvánulásokat a munkatársaid vagy a vezetőid részéről? Vagy esetleg te magad is hajlamos vagy néha nyers lenni az irodában? Ha igen, te vagy a csapatod része lehet annak a nyugtalanító tendenciának, amely a tiszteletlen viselkedés növekedésére utal a kollégák között. Lássuk mi az oka annak, hogy egyre udvariatlanabbá válnak az emberek a munkahelyükön!
VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton
Az amerikai Gallup menedzsment tanácsadó cég egyik friss tanulmánya szerint a megnövekedett stressz szintje a munkahelyi udvariatlanság formájában jelenik meg. Ez alátámasztja Christine Porath, a Georgetown Egyetem menedzsment professzorának 2022-es kutatását, amely megállapította, hogy a munkavállalók 76 százaléka havonta legalább egyszer tapasztal tiszteletlenséget. Laura Ashley-Timms menedzsment szakértő, aki a Star Manager nevű szervezetén keresztül rendszeresen dolgozik vállalatokkal vezetési és termelékenységi fejlesztések terén, nem lepődött meg ezen az eredményen. „Ezt a munkával kapcsolatos túlterheltséggel hozom összefüggésbe” – mondja.
Számára ez az udvariatlanság a munkahelyi elkötelezettség csökkenéséből is fakad. Mivel egyre többen tapasztalunk magas stressz-szinteket, természetes feltételezni, hogy a következő lépés egyfajta önvédelmi reakció lehet, egy visszavonulás attól, hogy törődjünk azzal, ami leküzdhetetlen munkatehernek tűnik. Ebben a helyzetben előfordulhat, hogy akaratlanul is tiszteletlen vagy figyelmetlen hozzáállás alakul ki a munkatársakkal szemben.
„Jelenleg a legmagasabb szintű elkötelezettséghiányt látjuk, amit a pályafutásom során valaha tapasztaltam. Egyes cégeknél akár 90 százalékos is lehet az elkötelezettséghiány” – mondja. „Amikor valami iránt szenvedélyesen rajongunk, egy kicsit alaposabban átgondoljuk, hogyan reagáljunk. Ez a hatalmas elkötelezettséghiány és az óriási stressz-szint befolyásolja, ahogyan néha beszélünk egymással.”
A cikk folytatódik, lapozz!