Egészség / Életmód / Pénz és hivatás

Ha ezt a cikket elolvasod, nem akarsz többet az ágyadból dolgozni

Ha ezt a cikket elolvasod, nem akarsz többet az ágyadból dolgozni

Nem csak a tested, a lelked is megtöri

Ha egy évig ágyból dolgozol, az nem csak a testedet roncsolja. Szinte biztosan károsan hat a produktivitásodra és az alvási szokásaidra is.

„Alvásspecialistaként azt szoktuk javasolni, hogy az ágy három dolog helyszíne legyen: az alvásé, a szexé és a betegeskedésé. És ennyi.” – mondja Rachel Salas, a Maryland-i Johns Hopkins Egyetemen alvásszakértője és neurológiai docense.

„Minél többet nézel tévét az ágyban, vagy játszol videojátékokat alvás helyett, az agyad elkezdi megtanulni, hogy ezen tevékenységek bármelyikét végezheted itt. Asszociációkat kezdi felépíteni, amelyek végül kondicionált viselkedéssé fejlődnek.”

Ébresztő telefonnal
istockphoto

Az ágyban tartózkodással kapcsolatos szokásokat a szakemberek alváshigiénének nevezik. Az éjszakai pizsama felvétele jó alváshigiéné, mert azt mondja a testnek, hogy ideje elkezdeni a leállást. Az ágyban történő e-mail küldés rossz alváshigiéné.

Tehát, amikor az ágyban üzembe helyezed a laptopot, telefont, és az összes izzó képernyőt, amelyet a munkád minden nap igényel, agyad és tested végül abbahagyja az ágy és a pihenés összekapcsolását. Ez egy nagy oka annak, hogy a járvány „coronasomniához” vezetett – mondja Salas, utalva az álmatlanság és az alvászavarok globális növekedésére, amely a Covid-19-et kísérte.

Ha tehát nem szeretnéd, hogy az otthonról dolgozás káros testi-lelki hatásait még évekkel a járvány után is szenvedd, jobban teszed, ha kiülsz a konyhaasztalhoz.

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást