Életmód / Receptek

Ezekben a diétás, nyári desszertekben alig van kalória

Jégkrém házilag

A jégkrémeket több okból is imádom a nyári hőségben: egyrészt remek frissítők, másrészt, ha diétás verzióban készíted el őket, akár este, a vacsora után is bátran fogyaszthatsz belőlük egyet-egyet. A jégkrémet gyakorlatilag nullkalóriásra is csinálhatod, ha pl. cukormentes, citromos, zöldfűszeres teát fagyasztasz le. Ennél több kalóriát tartalmaz, de még mindig elenyésző az erősen higított szörp, vagy éppen a frissen facsart, kevés vízzel könnyebbé tett gyümölcslé. A formákba csak 1-2 deciliterre való folyadék fér, úgyhogy nincs miért aggódnod a mennyiséget illetően sem.

Tipp: a változatosság kedvéért akár bogyós gyümölcsöket tehetsz a formába.

Lindsay Moe/unsplash.com

Mennyei gyümölcsfagyi

Nem csak diétás jégkrémet csinálhatsz otthon, hanem gyümölcsfagyit is. Az egyik lehetőséged, hogy lefagyasztod a gyümölcsöket (a nagyobbakat felvágva), majd egy jobb minőségű turmixgépben krémesre turmixolod őket. Érdemes alap gyanánt valamilyen krémesebb gyümölcsöt, pl. banánt választani és ehhez adni az alacsonyabb kalóriatartalmú finomságokat. A másik lehetőség, hogy fagylaltkészítő gépet használsz, amibe csak bele kell töltened a fagyinak szánt alapot, aminek a kalóriatartalmát így kedved szerint összeállíthatod.

Tipp: olyan gépet vegyél, amivel sorbetet is tudsz csinálni!

Brooke Lark/unsplash.com

Gyümölcsös turmixok

A gyümölcsöktől sokan félnek, lévén akad bennük szénhidrát, de arról sokan megfeledkeznek, hogy mellettük ott van rengeteg víz, rost, ellenben szinte semmi zsír. Ha csak nem valamilyen szélsőséges diétát követsz, akkor nem kell rettegned a szénhidráttól, főleg nem attól, ami a gyümölcsben van. Én még senkivel sem találkoztam, aki a gyümölcstől hízott volna el, de ha fogyni szeretnél, érdemes az alacsonyabb kalóriatartalmú változatokat előnyben részesítened. Ezek többnyire a citrusok, valamint a bogyós gyümölcsök. Ha valami frissítő finomságra vágysz, egy-két marék gyümölcsöt turmixolj össze néhány deci vízzel – már fogyaszthatod is!

Olvastad már?  10 érdekes tény, amit nem tudtál a fagylaltról

Tipp: ha tartalmasabb fogásra vágysz, vagy kiváltanál vele egy étkezést, adj hozzá kevés proteinport (nekem a barna rizscsíra fehérje a kedvencem).

Karolina Grabowska/kaboompics.com

Frissítő jégkása

A jégkása is egy tipikusan nyári, frissítő finomság, ám rengeteg kalóriát tartalmaz, köszönhetően a sok-sok cukornak, amit a sziruphoz adnak. Hogyan tudod ezt otthon, egészséges változatban elkészíteni? A legjobb, ha jégkockaformában teát fagyasztasz, és ezeket teszed bele aprítógépbe. Másik opció, hogy csupán jeget aprítasz, és erre öntesz egy kevés higított szörpöt, vagy ami még jobb, frissen facsart gyümölcslevet.

Tipp: ha a fogyás a cél, akkor értelemszerűen törekedj arra, hogy alacsonyabb kalóriatartalmú gyümölcsöket válassz, illetve vízzel hígítsd a folyadékot – így jobban eltelít, viszont plusz energiát nem viszel be általa.

sonyakamoz/deposiitphotos.com

Jegeskávé

Oké, a kávé nem desszert, de a legtöbben sokszor egy finom kávéval váltjuk ki az édes íz utáni igényünket, vagyis tökéletes desszert helyettesítő! A kávézás élményéről nem kell lemondanod a diéta mellett sem, hiszen a kávé nagyon kevés kalóriát tartalmaz. Sokkal inkább a tejjel, tejszínhabbal és persze a cukorral szoktuk „elrontani” ezt a frissítőt. Érdemes éppen ezért a fekete, főzött kávé segítségével is kipróbálnod a jégkását, mert nagyon finom és frissítő finomság, a tejet viszont cseréld le növényi tejre. Nem csak a zsír-hanem a kalóriatartalom és az íz miatt is: egy deci mandulatej csak 13 kalória, és mivel van egy kis édeskés íze, jóval kevesebb édesítővel is beéred majd.

Tipp: az én kedvencem a kesudió-tej, egyenesen mennyei vele a kávé, ráadásul házilag nagyon olcsón és adalékanyag-mentesen elkészítheted!

Olvastad már?  5 szénhidrátszegény köret, ami segít leadni az utolsó felesleges kilókat is
Min An/pexels.com

Joghurtos finomság

Ezt a desszertet elkészítheted növényi és klasszikus változatban is: ennek megfelelően használj alapnak szójajoghurtot, vagy natúr joghurtot, esetleg kefirt. Bélelj ki egy kisméretű tepsit sütőpapírral, majd öntsd bele a joghurtot. Csepegtess bele kalóriaszegény lekvárt, szórj bele gyümölcsöket, vagy forgass hozzá egy kevés granolát – kulcsszó a mérték! Inkább csak ízesítsd, ne zsúfold túl, hiszen úgy odavész a kalóriaszegény fogás lényege. Ezután tedd a tepsit a fagyasztóba néhány órára, majd kisebb darabokra tördelve már eheted is.

Tipp: egyszerre mindig csak keveset vegyél ki a fagyasztóból, mert gyorsan olvad!

Arnel Hasanovic/unsplash.com