Sok dolog van, amire magyarként büszkék lehetünk, és töretlenül hiszek benne, hogy a 2020-ban 4 fiatal által idehaza létrehozott Munch is közéjük tartozik. A csodás ételmentő platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket, és amivel mi, vásárlók is nagyon jól járhatunk. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy már 3 millió csomagot sikerült ilyen módon megmenteni.
VIDEO Év végi fejlődés horoszkóp: ez az, amit még idén kell megfejlődnöd
Közel 83 ezer Párizs-Róma retúr jegy, több, mint 5,8 milliárd liter víz – összehasonlításként ennyit spórolt meg a régió legnagyobb ételmentő platformja az indulása óta. Ételt menteni pedig szerencsére úgy tűnik, hogy még mindig egyre menőbb. A Munch csapatának az újabb mérföldkövet mindössze három hónappal azután sikerült elérnie, hogy Magyarországon átlépték a 2 milliós határt.
Belayane Najoua, a Munch Global PR és Partnership Leadje most többek közt az élelmiszerpazarlás problémájának mértékéről és arról is mesélt nekünk, hogy – ha eddig még nem vágtunk bele, vagy úgy érezzük, tudnánk többet tenni – milyen egyszerű változtatásokat vihetünk véghez mi magunk a mindennapokban azért, hogy ne pazaroljunk, végezzék az élelmiszereink a szemétben, és összességében mi és a bolygónk is jobban járjon.
Hogy látjátok, mi az, ami miatt az élelmiszerpazarlás ma is az egyik legnagyobb probléma világszerte?
Csapaton belül gyakran mondjuk azt, hogy az élelmiszerpazarlás az egyik „legbutább” probléma a világon, hiszen az évente kidobott ételmennyiség elegendő lenne arra, hogy azokat az embereket, akik nem tudnak megfelelő táplálékhoz jutni, jól lakassuk.
Tehát megszűnne az éhezés a világon. Habár néhány országban elindult egy csökkenő trend, a fejlett országokban még mindig óriási élelmiszerpazarlás zajlik, mind a vendéglátóhelyeken, mind a háztartásokban.
Melyek azok az egyszerű változtatások bevásárlásnál, főzésnél, amiket szerintetek idehaza is egyre többen építenek be a mindennapjaikba a fenntarthatóság érdekében?
A közösségi média oldalainkon, illetve a blogunkon rendszeresen osztunk meg tippeket, amelyeket nagyon könnyen be lehet építeni a mindennapjainkba, és nagy örömünkre sok ételmentő vissza is jelez, hogy kipróbálta a tippet, és annyira megtetszett neki, hogy azóta naponta használja. Ilyen például a bevásárlólista írása, a megmaradt ételből való kreatív főzés, a természetes tartósítási módszerek, és az egyik személyes kedvencem, az étel megosztása.
Mik azok a trükkök véleményetek szerint, amik még a legrohanósabb hétköznapokon is segíthetnek, hogy ne pazaroljunk élelmiszereket?
Az első mindenféleképpen a Munch használata lenne, hiszen pár perc alatt le tudjuk foglalni a csomagot. Nagyon sokan szeretik még a kreatív főzést és például a vizes konyharuhába való csomagolást, így hosszabb ideig maradnak frissek a zöldségek.
Hogyan élitek meg, hogy a Munch jelenleg a legnagyobb ételmentő közösség?
Természetesen nagyon örülünk neki, és tényleg úgy gondoljuk, hogy a Munch egyik legnagyobb értéke a közösség, a napi posztok a Munch kalandokról, a munchok nagyon egyedi felhasználásáról.
Azt pedig nem szabad elfelejteni, hogy ez a közösség nemcsak a muncholókból és a Munch csapatából áll, hanem a partnereinkből is, akik mára már több, mint 4000-en vannak nemzetközi szinten.
Ha pedig kicsit tágabban gondolkodunk, azt szeretnénk, ha a különböző külföldi közösségeink egy nagy közösséget alkotnának, és a több, mint 2 millió ember egy nagy közösségként gondolna a Munch-ra.
Milyen jövőbeli terveitek vannak?
A jövőbeli terveink között szerepel a további terjeszkedés, illetve az applikáció minél fehasználóbarátabbá tétele. A célunk, hogy a lehető legkönnyebbé és legélvezetesebbé tegyük a muncholást.
Nyitófotó: Munch