Életmód / Táplálkozás

Egyszerűen nem tudsz fogyni a hasadról? 6 dolog, ami erről tehet

Aki próbált már hasról lefogyni, valószínűleg rövid időn belül rájött, hogy ez egyáltalán nem könnyű. Noha célirányos fogyás nem létezik (azaz kizárólag egyetlen testrészről nem fogsz tudni fogyni), de azért az étrendeddel, különböző edzésekkel lehet segíteni rajta. Viszont ha egyszerűen sehogy sem sikerül laposítanod a hasadon, könnyen lehet, hogy ezek állnak a háttérben!

Nem olyan elosztásban eszel, ahogy kéne

Nem elég, hogy egészségesen étkezel, hiszen az, hogy mennyit és mikor eszel, szintén nagyon fontos!

Azaz mostantól vagy egyél naponta háromszor, vagy hatfelé osztva kisebb adagokban: mindkettő szuper, de ha meghoztad a döntést, fontos kitartanod mellette.

Szintén elengedhetetlen a hasi fogyáshoz az, hogy az étrended 30%-a fehérjéből álljon, 25-30% jó zsírokból (ez olajos magvakban, avokádóban, olívaolajban, tengeri halakban található meg), és a fennmaradó része egészséges szénhidrátokból (teljes kiőrlésű ételek) álljon.

 

Csak kardiózol, vagy csak súlyzózol

Tény, hogy egy 30 perces futás segít, hogy elégesd a kalóriákat, de hosszú távon az emésztésedre is hatással van.

Egy idő után már nem lesz olyan hatásos a zsírégetés, hiába mész futni vagy csinálsz aerob edzéseket.

Ahhoz, hogy az anyagcserédet helyreállítsd, fontos a súlyzós edzés is, enélkül a valódi hasi fogyás sem fog megtörténni.

Hetente legalább egyszer keríts sort rá akár az edzőteremben, akár otthon kettlebell segítségével.

Ugyanez a helyzet akkor is, ha csak súlyzós edzéseket csinálsz, és nem kardiózol, hiszen egyik a másik nélkül nem lesz hatékony!

 

Késő este nasizol egy kicsit

Azt gondolnánk, hogy ha egész nap figyeltünk az étkezésre, egy kis esti nasival nem ártunk, vagy legalábbis nem nagyon lesz nyoma.

De igazából estére az anyagcseréd lelassul, így amit megeszel chips vagy édesség, sokkal nagyobb eséllyel alakul át zsírrá.

Azaz nemhogy nem fogysz, de még hízhatsz is az éjszakai nassolás miatt!

Ha nem bírod megállni, és muszáj valamit enned még lefekvés előtt (ami egyébként fontos is, hiszen üres gyomorral a reggeli rosszullét szinte garantált), inkább magas víztartalmú zöldségeket egyél, vagy esetleg túrót!

 

Nem iszol elég vizet

Nem elegendő a kiegyensúlyozott étrend, hiszen vízfogyasztás nélkül a végeredmény sem lesz látványos.

Sőt, egyes kutatások szerint azok, akik minden étkezés előtt megisznak fél liter vizet, 40%-kal többet fogytak, mint azok, akik csak evés után ittak.

Nyáron különösen fontos a hidratálás, úgyhogy figyelj oda arra, hogy eleget igyál, pláne, ha tudod, hogy lassan elérkezik az egyik étkezés ideje.

Minél többet iszol, annál kevésbé leszel éhes, hamarabb eltelít a kaja, és gyorsabban emésztesz is!

 

Túlzásokba esel a sóval

Megértjük, ha nem szereted a sótlan ételeket, de ha ezt túlzásba viszed, ehetsz bármennyire egészségesen, rontod az esélyeidet a hasi fogyásra.

Jelenleg az a vélemény, hogy napi 2300 mg sónál többet nem lenne szabad ennünk, ez körülbelül egy teáskanálnyi adagnak felel meg.

Könnyű átlépni ezt a határt, igaz? Pláne, ha napi szinten hat kisebb étkezésre kerítesz sort.

Azonban ez nem csak a vérnyomásodra van rossz hatással, hanem sajnos a fogyókúrádra is!

 

Nem tartasz ki egyetlen dolog mellett

A fogyás, legyen az hasi, vagy akármilyen, akkor lesz hatékony és látványos, ha kitartó vagy és türelmes.

Hetekbe telik, míg egyáltalán elkezd meglátszani rajtad, hogy sportolsz és egészségesen étkezel, ezért mindössze egy hónap után nem szabad feladni.

Ugyanez igaz az étrendedre is. Ha elkezdesz teljes kiőrlésű ételeket enni, felhagysz a cukorral, és minden nap egészségesen reggelizel, idővel meglesz az eredményre, de biztos, hogy nem másnapra.

Csináld legalább két hónapig, és az előtte-utána fotókat elnézve rögtön látni fogod a változást!