Mimi néni és az akció - Napi 1perces

Írta: ,

„ Ne okozzon fejtörést a szeretteinek! Rendezze temetését még az életében – most rendkívül kedvező feltételek mellett, 20 %-os kedvezménnyel!”

Szórólapok, reklámanyagok tucatjai tömik dugig a postaládákat országszerte. Mindenki el akar adni valamit. Akciós, kihagyhatatlan, felülmúlhatatlan, egyedi ajánlat, utolsó lehetőség, szezon eleji-szezon végi kiárusítás – dolgozik a marketing – miközben a megcélzott vastag pénztárcájúnak vélt fogyasztó kezd megcsömörleni, és immunissá válni mindenre.

Nem úgy, mint Mimi néni, aki kész nyilvántartást vezet arról mikor- hol-meddig - mit érdemes venni. Így aztán minden napra akad programja. Olyan volt, mint akinek küldetése van.  Hétfőn elbuszozott a hipermarketbe tejfölt venni, kedden a piaci kisboltba 4 zsemléért, szerdán fél kiló pulykanyakért a szomszédos városig szaladt, csütörtökön a termelői piacra ment savanyú káposztáért, ma pedig… Ma pedig a postaláda előtt állva találtam a könnyeit törölgetve.

- Valami baj van?

- Erre eddig még nem is gondoltam…- szipogta, és átadott egy gyászkeretes hirdetést.

- Ez meg mi? „ Ne okozzon fejtörést a szeretteinek! Rendezze temetését még az életében – most rendkívül kedvező feltételek mellett, 20 %-os kedvezménnyel!” Micsoda arcátlanság! – állapítottam meg.

- Igen. Az.

- És emiatt tetszett így elkeseredni? –kérdeztem sajnálkozva. Szegény – senkinek sem tesz jót, ha az elmúlásra emlékeztetik.

- Persze. Olvasd csak tovább: már csak ma lehet jelentkezni, holnap véget ér az akció…