Így alhatod ki magad akkor is, ha stresszes vagy

Írta: ,

Minél nagyobb szükséged lenne a pihenésre, annál kevésbé jön álom a szemedre? A 22-es csapdájából igenis van kiút, csupán néhány tudatos lépést kell megtenned a cél érdekében!

Relaxálj egy-két órával lefekvés előtt!

Igyekezz minimálisra csökkenteni az esti ingereket. Tartózkodj tompább fényben, és lassíts le, ha teheted!

Találj olyan tevékenységet a nap végére, amit pihentetőnek érzel: ez lehet olvasás, egy kis jóga, egy kellemes fürdő vagy az események megbeszélése szeretteid valamelyikével. Az este már a kikapcsolódásról szóljon!


Nincs időd? 5 lehetőség a tudatos ellazulásra, ha elfoglalt vagy


Ha pedig bizonyos kötelességeket nem tudsz megkerülni ilyenkor, végezd őket lelkesen és teljes odaadással. Meglátod, így nemcsak, hogy jobb érzéssel zárod a napot, hanem még hamarabb is végzel a dolgaiddal.

Életritmusodtól és igényeidtől függően akár egyórányi kényelmes tempó is elég lehet a jó alváshoz, ám az emberek javarészének ennél azért töbre van szüksége.

Délután már ne kávézz!

Tudtad, hogy a koffein a bevitel után akár még 8-14 órán keresztül is hatással lehet a szervezetedre?

Igen széles keretek között változik, kire hogyan hat, ám alvásprobléma esetén általános tanácsnak számít, hogy csak délelőtt igyál kávét.

Koffeintartalmút legalábbis, mert mentes akár este is jöhet!

Ügyelj rá, hogy az élénkítő vegyület többek között a teában és a csokoládéban is előfordulhat – sőt, egyes narancsbőr elleni külsőleges készítmények is annyit tartalmaznak belőle, hogy befolyásolhatják az alvásciklusodat, ha éppen lefekvés előtt kened be magad.

Ami pedig a kávét illeti: akkor jársz a legjobban, ha beéred legfeljebb napi két adaggal!