Hatékony lazítás öt percben – így hat rád az autogén tréning

Írta: ,

Már 2-3 perc is elegendő a gyakorláshoz. A segítségével oldhatod szorongásaidat, fájdalmaidat. Az ellazulás technikáját könnyen megtanulhatod és végezheted, ha szakítasz rá egy kevés időt az életedből, és találsz magadnak egy csendes helyet. A gyakorlatokat több helyről is elsajátíthatod, mi Dietrich Langen: Autogén tréning (Holló és Társa Kiadó, 1999) című könyvét használtuk.

A hatásai röviden

Az „autogén” szó görög eredetű, jelentése: „belülről származó”. Figyelmünk összpontosításával képesek vagyunk ellazítani magunkat.

Könnyen megtanulható és elvégezhető, sokféle probléma és betegség esetén hatásos.

Mély ellazulást feltételez, amely során gondolataink erejével befolyásolni tudjuk a testünkben és a lelkünkben zajló folyamatokat.

Segít az alvásban, megszünteti a fájdalmakat, javítja a teljesítőképességet a tanulásban és a sportban, edzi a vérkeringést. 

Egy másik tudatállapot

Naponta többször átkapcsolhatunk egy másik tudatállapotra, amely az alvás és az ébrenlét között van.

Izmainkat ellazítjuk, elnehezülünk, testünket kellemes melegség járja át.

Érzelmi rezonanciánk enyhül, ezért a kellemetlen ingerek kevésbé tudnak hatni ránk.

Öngyógyító képességeink erősödnek, személyiségünk fejlődik, és könnyebben megbirkózunk a problémáinkkal.

Testileg és lelkileg kiegyensúlyozottabbak leszünk, érzelmeink stabilabbá válnak. Pánikbetegség esetén is segít.