Feszült vagy? Így lazíts, ha még nem meditáltál

Írta: ,

Ha még nem meditáltál, természetes, ha eleinte nehezedre esik az ellazulás. Cikkünkben ajánlunk néhány, hétköznapi cselekvéssel összefüggő gyakorlatot, amelyek segítségedre lesznek a feszültségmentes állapot elérésében.

Érzékeld a testedet!

1/5 Érzékeld a testedet!

Hús-vér emberek vagyunk, és gyakran megfeledkezünk arról, milyen erős gyökerek kötnek bennünket össze, és milyen mély kapcsolatban vagyunk ezzel a hatalmas, Föld nevű bolygóval. 

Nem tudunk leereszkedni a gyökereinkig, ha nem érzékeljük tudatos belső figyelemmel a testünket. Görcsösek vagyunk, feszesek az izmaink, és hosszan, akár hónapokig is élünk úgy, hogy nem engedjük ki magunkból lazítással a feszültséget. 
Érdemes mindennap legalább 10 percet nyújtó gyakorlatokra szánni. A nyújtások után következhet egy forró zuhany, majd masszázs, körkörös mozdulatokkal, alulról felfelé. Használhatsz hozzá természetes olajat. 
Lassan, apránként haladj a masszírozással, fedezd fel a testedet, szánj egy kis időt a bőröddel való játékra. Bánj magaddal szeretettel.
Jelenlét

2/5 Jelenlét

A meditáció felé vezető következő lépés életminőséged emelése lesz. Ennek egyik feltétele jelenléted megtapasztalása. 

Bárhol átadhatod magad ennek az élménynek: a metrón, séta közben, egy munkahelyi megbeszélésen. Hagyd figyelmen kívül a káoszt, és merülj el csendesen önmagadban. 

Lélegezz mélyeket. Képzeld el magad külső szemlélőként, figyeld, ahogy a beszívott levegő keresztülhalad a testeden, ahogy a rekeszizmod emelkedik és süllyed, és a levegő átjárja minden sejtedet.
Hobbi

3/5 Hobbi

A hobbinak hasonló hatása van, mint a meditációnak: megnyugtatja az elmét, örömöt, elégedettséget okoz, önbizalmat ad

Amikor a hobbidnak szenteled a figyelmedet, a koncentrált jelenlét állapotába kerülsz. 

Egy fárasztó nap után felszabadítja a fantáziát, akár művészeti jellegű kikapcsolódásról, legyen szó akár kertészkedésről, főzésről, olvasásról. Javítja a memóriát is, amennyiben közben átadod magad a pihenésnek, a tanulás örömének, a teremtő tevékenységnek.
Mozgás

4/5 Mozgás

Egy óra séta, torna, kerékpározás, kocogás esténként vagy szombat reggelenként, és máris könnyebb lélekkel zárhatod vagy indíthatod a napot. 

Mi a kedvenc fizikai tevékenységed? A mozgás révén javul az állóképességed, fejlődik a türelmed, a kitartásod, a boldogsághormonok elárasztják a testedet. Megtapasztalod a nyugodt öröm érzését.

Amikor fizikai aktivitást végezve elmerülsz magadban, elfeleded a fáradtságot és a stresszt, és hamar telik az idő. Élvezd a pillanatot, teljes mértékben legyél jelen, és tapasztalni fogod, hogy tested meghálálja fáradozásaidat.
Tisztaság és rend

5/5 Tisztaság és rend

A takarítás, a lomtalanítás, a rendrakás nemcsak cselekvés, hanem lelki tevékenység, szükséglet is. Amikor rendbe teszed a környezetedet, rendbe teszed a gondolataidat is. A  tiszta, barátságos környezetben a gondolatok is tisztábbak lesznek

Főleg, ha a takarításhoz a kedvenc zenédet hallgatod, vagy egyszerűen csak élvezed a csendet és a munkát. 
Utána ne felejts el megállni, hogy megcsodáld a végeredményt. Légy boldog attól, hogy rendet csináltál magad körül, ettől javulni fog az önbecsülésed, és javulni fog az életed is.