Feszült vagy? Így lazíts, ha még nem meditáltál

Írta: ,

Ha még nem meditáltál, természetes, ha eleinte nehezedre esik az ellazulás. Cikkünkben ajánlunk néhány, hétköznapi cselekvéssel összefüggő gyakorlatot, amelyek segítségedre lesznek a feszültségmentes állapot elérésében.

Érzékeld a testedet!

Hús-vér emberek vagyunk, és gyakran megfeledkezünk arról, milyen erős gyökerek kötnek bennünket össze, és milyen mély kapcsolatban vagyunk ezzel a hatalmas, Föld nevű bolygóval. 

Nem tudunk leereszkedni a gyökereinkig, ha nem érzékeljük tudatos belső figyelemmel a testünket. Görcsösek vagyunk, feszesek az izmaink, és hosszan, akár hónapokig is élünk úgy, hogy nem engedjük ki magunkból lazítással a feszültséget. 
 
Érdemes mindennap legalább 10 percet nyújtó gyakorlatokra szánni. A nyújtások után következhet egy forró zuhany, majd masszázs, körkörös mozdulatokkal, alulról felfelé. Használhatsz hozzá természetes olajat. 
 
Lassan, apránként haladj a masszírozással, fedezd fel a testedet, szánj egy kis időt a bőröddel való játékra. Bánj magaddal szeretettel.
Jelenlét

A meditáció felé vezető következő lépés életminőséged emelése lesz. Ennek egyik feltétele jelenléted megtapasztalása. 

Bárhol átadhatod magad ennek az élménynek: a metrón, séta közben, egy munkahelyi megbeszélésen. Hagyd figyelmen kívül a káoszt, és merülj el csendesen önmagadban. 

 
Lélegezz mélyeket. Képzeld el magad külső szemlélőként, figyeld, ahogy a beszívott levegő keresztülhalad a testeden, ahogy a rekeszizmod emelkedik és süllyed, és a levegő átjárja minden sejtedet.