A pszichológusok 5 tippje, hogy kevésbé érezd stresszesnek magad

Írta: ,

Néha úgy érezheted, a világ is összeesküdött ellened, mindent neked kell elvégezni, és egyik határidő a másikat követi. Könnyű azt mondani, hogy ne stresszelj annyit, de mégis hogyan csináld? A psychologytoday.com szakemberei összegyűjtöttek néhány tippet, amivel kevésbé érzed majd túlterheltnek magad.

Ha nem kell rohannod, ne rohanj!

Annyi minden van, ami miatt idegeskednünk kell, hogy néha már akkor is hajlamosak vagyunk stresszelni, amikor annak tényleg semmiféle hatása nincs.

Mindegy, mennyire vagy ideges, a dugó nem fog gyorsabban oszlani, és a busz sem fog gyorsabban menni veled.

Amikor önmagad belső motorjának pörgetése nyilvánvalóan nem hoz semmiféle eredményt, akkor ne járasd fölöslegesen.

Gondolj arra, hogy ezen a helyzeten semmit nem változtat az, ha izgulsz, csak fölöslegesen vesztegetsz energiát, ahelyett, hogy akkor használnád fel, amikor valóban szükséged lesz rá.

Tegyél valamit csakis magadért!

Család, barátok, idős szülők, gyerekek, háziállatok - mindenkinek van valaki, akiért kisebb vagy nagyobb mértékben felelősnek érzi magát, és akinek a kedvéért sok mindent megtesz.

Ne felejtkezz azonban el saját magadról sem: ne legyen bűntudatod, ha egy kis időt magadra szánsz, sőt!

A szakemberek szerint kifejezetten jót tesz neked is, és a környezetednek is, ha minden nap teszel valami apróságot csakis magadért.


A jóga 5 izgalmas változata - Melyik illik hozzád?


Ez lehet 10 perc lazítás egy arcmaszk alatt, egy jógaóra, vagy egy kis olvasás a kedvenc könyvedből. Találd ki már a nap elején, mi az, amit aznap magadért teszel, és ne is engedj belőle. Ennyi jár neked!