A pszichológusok 5 tippje, hogy kevésbé érezd stresszesnek magad

Írta: ,

Néha úgy érezheted, a világ is összeesküdött ellened, mindent neked kell elvégezni, és egyik határidő a másikat követi. Könnyű azt mondani, hogy ne stresszelj annyit, de mégis hogyan csináld? A psychologytoday.com szakemberei összegyűjtöttek néhány tippet, amivel kevésbé érzed majd túlterheltnek magad.

Ha nem kell rohannod, ne rohanj!

1/5 Ha nem kell rohannod, ne rohanj!

Annyi minden van, ami miatt idegeskednünk kell, hogy néha már akkor is hajlamosak vagyunk stresszelni, amikor annak tényleg semmiféle hatása nincs.

Mindegy, mennyire vagy ideges, a dugó nem fog gyorsabban oszlani, és a busz sem fog gyorsabban menni veled.

Amikor önmagad belső motorjának pörgetése nyilvánvalóan nem hoz semmiféle eredményt, akkor ne járasd fölöslegesen.

Gondolj arra, hogy ezen a helyzeten semmit nem változtat az, ha izgulsz, csak fölöslegesen vesztegetsz energiát, ahelyett, hogy akkor használnád fel, amikor valóban szükséged lesz rá.

Tegyél valamit csakis magadért!

2/5 Tegyél valamit csakis magadért!

Család, barátok, idős szülők, gyerekek, háziállatok - mindenkinek van valaki, akiért kisebb vagy nagyobb mértékben felelősnek érzi magát, és akinek a kedvéért sok mindent megtesz.

Ne felejtkezz azonban el saját magadról sem: ne legyen bűntudatod, ha egy kis időt magadra szánsz, sőt!

A szakemberek szerint kifejezetten jót tesz neked is, és a környezetednek is, ha minden nap teszel valami apróságot csakis magadért.


A jóga 5 izgalmas változata - Melyik illik hozzád?


Ez lehet 10 perc lazítás egy arcmaszk alatt, egy jógaóra, vagy egy kis olvasás a kedvenc könyvedből. Találd ki már a nap elején, mi az, amit aznap magadért teszel, és ne is engedj belőle. Ennyi jár neked!

Egyél rendszeresen!

3/5 Egyél rendszeresen!

Tudjuk, hogy mondani könnyebb, mint megvalósítani, de ha egyszer rászoksz, hálás leszel magadnak érte.

Ha már a hét elején eltervezed, mikor mit eszel, esetleg be is vásárolsz hozzá, akkor könnyebb lesz tartani magadat a rendszeres étkezéshez, és a táplálkozás nem extra megoldandó feladatot, hanem néhány kellemes percet jelent majd.

Arról nem is beszélve, hogy ha rendszeresen eszel, a vércukorszinted is kiegyensúlyozottabb lesz, ami csodákat tesz majd a stressztűrő képességeddel és a teljesítményeddel is. Tegyél egy próbát!

Legyen esti rutinod!

4/5 Legyen esti rutinod!

Ugye nem is kell mondanunk, hogy a telefonodat bújva álomba zuhanni nem éppen a legjobb megalapozása egy nyugodt éjszakának?

Alakíts ki egy rutint, amit követni tudsz: lefekvés előtt egy órával már csak valami könnyűt egyél, végezz néhány lazító, meditáló gyakorlatot, közvetlenül elalvás előtt pedig hallgass egy kis zenét, vagy olvasgass - a lényeg, hogy csinálj valamit, ami elszakít a mindennapi rohanástól.

Ha a rutint minden nap, azonos időben követed, a tested megtanulja, mikor van itt a pihenés ideje, és szinte azonnal álomba zuhansz majd, ahogy a fejed a párnát éri.

Ne ugrálj a feladatok között!

5/5 Ne ugrálj a feladatok között!

Ugyan vannak néhányan, akik jók abban, hogy egyszerre több dolgot végezzenek, a legtöbb szakértő szerint általánosságban véve hatékonyabbá tesz, és kevésbé stresszel, ha nem ugrálsz a feladatok között, hanem egyszerre egy dologra koncentrálsz, és csak akkor fogsz valami másba, ha azzal végeztél.

Ráadásul, amikor valamit végre lehúzhatsz a teendőid listájáról, attól sokkal jobban fogod érezni magadat, míg, ha egyik feladatról a másikra ugrálsz, talán mindennel haladsz egy kicsit, de semmivel nem végzel, ez pedig egy egész munkanap végén különösen frusztráló tud lenni.