A jóga 5 izgalmas változata - Melyik illik hozzád?

Írta: ,

A jógára sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy újkeletű bölcsesség lenne. Mégis valamiért csak úgy egy évtizeddel ezelőtt lett igazán népszerű idehaza is, azóta viszont se szeri, se száma a különböző jógastúdióknak minden sarkon. Most 5 izgalmas változatot mutatunk be, ha már unod a sima ászanákat, vagy csak nem tudod, hol is fogj hozzá a lótuszülésnek.

Bikram jóga

A Bikram jóga nevét nehéz úgy kiejteni egy jógahívőkkel telezsúfolt szobában, hogy ne törjön ki azonnal háború.

Van, aki szerint a 40 fokosra fűtött teremben jógázni nemcsak őrültség, de egyenesen káros is, mások szerint ez a lazítás, méregtelenítés és összpontosítás leghatékonyabb formája.


Bikram jóga: a test és lélek egyensúlyáért


Nekem is van olyan barátnőm, akinek ettől a sporttól lett istennő-alakja, de olyan is, aki azt mesélte: egyetlen alkalommal volt, és nem merte becsukni a szemét, mert félt, hogy akkor hányni fog.

Az tény, hogy a melegben az izmok jobban nyújthatóak, és a megerőltetés hatására jobban tudsz figyelni önmagadra, de a bikram jóga egy olyan műfaj, ami nem való mindenkinek.

Hatha jóga

A hatha jógát szokták a kezdők jógájának is nevezni, nem mintha gyakorlottabbak nem találnának benne kihívást, de ha sohasem próbáltad korábban ezt a mozgásformát, akkor talán ezzel érdemes indítani.

A legtöbben egyébként, ha egyszerűen azt mondják, „jógázni”, akkor a hatha jóga gyakorlataira gondolnak.

A Ha szó egyébként napot, a Tha pedig holdat jelent, ebből is látszik, hogy a hatha jóga célja az egyensúly megteremtése, és a test izmainak, ízületeinek kimozgatását éppen olyan fontosnak tartja, mint a légzőgyakorlatokat és a meditációt.