A jóga 5 izgalmas változata - Melyik illik hozzád?

Írta: ,

A jógára sok mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy újkeletű bölcsesség lenne. Mégis valamiért csak úgy egy évtizeddel ezelőtt lett igazán népszerű idehaza is, azóta viszont se szeri, se száma a különböző jógastúdióknak minden sarkon. Most 5 izgalmas változatot mutatunk be, ha már unod a sima ászanákat, vagy csak nem tudod, hol is fogj hozzá a lótuszülésnek.

Bikram jóga

1/5 Bikram jóga

A Bikram jóga nevét nehéz úgy kiejteni egy jógahívőkkel telezsúfolt szobában, hogy ne törjön ki azonnal háború.

Van, aki szerint a 40 fokosra fűtött teremben jógázni nemcsak őrültség, de egyenesen káros is, mások szerint ez a lazítás, méregtelenítés és összpontosítás leghatékonyabb formája.


Bikram jóga: a test és lélek egyensúlyáért


Nekem is van olyan barátnőm, akinek ettől a sporttól lett istennő-alakja, de olyan is, aki azt mesélte: egyetlen alkalommal volt, és nem merte becsukni a szemét, mert félt, hogy akkor hányni fog.

Az tény, hogy a melegben az izmok jobban nyújthatóak, és a megerőltetés hatására jobban tudsz figyelni önmagadra, de a bikram jóga egy olyan műfaj, ami nem való mindenkinek.

Hatha jóga

2/5 Hatha jóga

A hatha jógát szokták a kezdők jógájának is nevezni, nem mintha gyakorlottabbak nem találnának benne kihívást, de ha sohasem próbáltad korábban ezt a mozgásformát, akkor talán ezzel érdemes indítani.

A legtöbben egyébként, ha egyszerűen azt mondják, „jógázni”, akkor a hatha jóga gyakorlataira gondolnak.

A Ha szó egyébként napot, a Tha pedig holdat jelent, ebből is látszik, hogy a hatha jóga célja az egyensúly megteremtése, és a test izmainak, ízületeinek kimozgatását éppen olyan fontosnak tartja, mint a légzőgyakorlatokat és a meditációt.

Power jóga

3/5 Power jóga

Aki próbált már hosszabb ideig kitartani egy-egy jógapozíciót, az tudja, hogy az sem éppen kis teljesítmény, de ettől még lehet, hogy van, aki a folyamatos légzésre meg hosszú nyújtásokra építő hagyományos jógát unalmasnak találja.

Nekik való a power jóga, ahol a saját testsúlyoddal végzel erősítő gyakorlatokat, jóga ászanákra építve.

A Power jóga valamivel dinamikusabb, és inkább a test erősítsére épít, de a hagyományos jógához hasonlóan nagyon jót tesz például a tartásnak, a hátfájásnak is, mivel erősíti a gerincet tartó mélyizmokat.

 

Yoga Nidra

4/5 Yoga Nidra

A Yoga Nidra a jógának egy speciális és ritka változata, ami főképpen a meditációra épít, és remek módja annak, hogy megszabadulj a gondolataidra telepedett stressztől.

Néhány gyakorlat elvégzése után következik maga a Yoga Nidra, ami lényegében a jógikus alvás: a hagyományos jógaórák végéről ismert hullapózban lazítasz, a speciális meditációs technikákkal pedig akár teljesen el is válhatsz az érzékszerveidtől, így tökéletesen kikapcsolhatsz, feltöltődhetsz.

Ha érdekelnek a jóga spirituálisabb irányzatai, vagy nem annyira testmozgást, mint inkább meditációs gyakorlatot keresel, akkor érdemes lehet kipróbálni.

Astanga jóga

5/5 Astanga jóga

Az astanga jóga a hatha jóga elemeiből építkezik, de annál jóval dinamikusabb, a gyakorlatok folyamatosak, a légzés ritmusára, megállás nélkül végzed őket.

Az astanga jógát kezdők is kipróbálhatják, de leginkább azoknak lesz sikerélménye vele, akik a hatha jóga pocízióit már ismerik.

Az astanga jógában fontos szerepe van a tagolásnak és a sorozatoknak, a gyakorlatokat meghatározott sorrendben kell végezni ahhoz, hogy a csakrák megnyíljanak.

Ez a jógatípus egyszerre erősít és segíti a lelki ellazulást is.