5+1 hűsítő tipp a kánikulára

Írta: ,

A naptár szerint már lassan véget ér a nyár, de a hőmérő higanyszála még nem ért egyet teljesen ezzel az állítással. Sőt, valószínűleg szeptemberben is lesz részünk jó pár forró napban (na nem mintha tiltakoznánk ellene), így néhány hűsítő praktika mindig jól jön. Ha a nagy melegben a te lakásod is önműködő szaunává alakul át, esetleg nehezedre esik álomba szenderülni a 30 fokban, vess be néhány egyszerű trükköt, hogy csak a zuhany alatt folyjon rólad a víz!

Jeges szellővel az álmokért Kép forrása: Eric Zener, artspace.com

Ha a szimpla nyitott ablak nem oldja meg a problémádat, kombináld egy ventilátorral.

És most nem arra gondolunk, hogy egyszerűen told oda az ágyad mellé a szerkezetet, hogy alvás közben teljes erővel fújja rád a levegőt, és reggel kaparó torokkal ébredj.

Ehelyett helyezd el kicsit messzebb az ablaktól, úgy, hogy az ágyad pont a kettő között legyen.

Kapcsold kisebb fokozatra, ugyanis már ez is elég, hogy huzatot csinálj a szobádban.

Ha pedig ez a módszer nem hűtene le eléggé, tegyél a ventilátor elé egy tál jeget, így rövid időn belül hűs levegővel töltheted meg a szobát - de azért figyelj oda, hogy ne fázz meg a "légkondi" miatt!

Frissítsd fel az ágyneműd!

Hagyd az ágyadat is levegőhöz jutni. Válassz olyan takarót, ami a sötét árnyalatok helyett világos színben tündököl, és viszonylag könnyebb a súlya.

A garnitúra többi részéről sem szabad megfeledkezned!

Ha eddig nagyobb, bolyhos párnán szenderültél álomba, most cseréld le egy kisebb, keményebb darabra.

A fejed ugyanis a tested egyik legmelegebb része, és egy vastagabb párna csak még inkább magába szívja a hőt.

És mi a helyzet az alvóruháddal? A meleg napokon tedd félre a szintetikus anyagokból készült pizsamát, és bújj bele pamutba. Ez az anyag ugyanis magába szívja az izzadtságot, és automatikusan csökkenti a forróságérzeted.