5 lehetőség a tudatos ellazulásra, ha elfoglalt vagy

Írta: ,

„Mindennap meditálj negyedórát! Ha különösen elfoglalt vagy, akkor meg inkább egy egészet..” – tanácsolják a bölcsek. Ezt azonban olyannyira nem könnyű megfogadni, hogy sokan bele sem vágnak a tudatos lazításba, noha létfontosságú lenne a számukra. Íme, néhány praktika a mindennapokra!

Fürdés közben

Akár a kádban szeretsz ázni, akár csak gyorsan zuhanyozol egyet, a víz energiája kitűnő közeget biztosít ahhoz, hogy a tested mellett a tudatodat is megtisztítsd.

Vegyél néhány mély lélegzetet, és vizualizáld, amint az összes stressz és negatív gondolat „kimosódik” belőled!

Talán hihetetlennek tűnik, de ez egy bevált technika arra, hogy harmonizáld a csakráid működését, s ennek köszönhetően jobban érezd magad.

A víz egyébként az érzelmekkel analóg: emiatt lazulsz el szinte ösztönösen a hatására, és ezért olyan kellemes a hulló esőcseppeket szemlélni az ablakon keresztül a szobában.

Tea mellett

A legendás ázsiai teaszertartások messze nem csupán az ital aromájának élvezetére korlátozódnak.

Lényegük, hogy az emberek lassítsanak le néhány percre a rohanó világban.

Maga az elkészítés is odafigyelést igényel, hiszen a vízforralás egyszerű művelet ugyan, mégis reflexből arra összpontosítod a figyelmet, mert a fortyogó folyadék nem játékszer.

Hagyományos és filteres változatnál sincs más választásod, mint várni egy kicsit a hűlésig, amikor végre szinte minden érzékedet kényeztetve elmélyedhetsz a gondolataidban.

A teát – és bögrét – láthatod, tapinthatod, szagolhatod és ízlelheted egyszerre.