A vitaminhiány 5 apró jele, amire nagyon oda kéne figyelj

Zabolai Margit
Írta: , Frissítve:
A vitaminhiány 5 apró jele, amire nagyon oda kéne figyelj

Kép forrása: unsplash

A vitaminhiányt házilag nem lehet megállapítani, arra természetesen csak a laborlelet képes, de vannak jelek, amelyek árulkodhatnak arról, hogy talán ideje a biztonság kedvéért egy vérképet csináltatnod. Figyelj oda rájuk!

Bár a fáradtság és a stressz sokféle ásványi anyag vagy vitamin hiányára utalhat, mégis nagyon gyakori, hogy a nem elégséges C-vitaminbevitel az, ami a panaszokat okozza.

Ezt pedig nem csak azért nem szabad figyelmen kívül hagyni, mert a mindennapokban kellemetlenséget okoz, de a C-vitamin hiánya mellett nem működik megfelelően az immunrendszer sem, sőt egyes kutatások a rák kialakulásával is összefüggésbe hozták a tartósan fennálló C-vitaminhiányt.

A létfontosságú vitaminból egy felnőtt nőnek körülbelül napi 75, egy férfinak 90 milligrammra van szüksége, de bizonyos, az immunrendszert igénybe vevő körülmények (például dohányzás) mellett a napi dózis akár 35 milligrammal is megnövekedhet.

Bár nem kimondottan gyakori, de előfordulhat, hogy a B6-vitamin hiánya különféle bőrpanaszokat, például kiszáradást okoz.

Az száj szegletében lévő érzékeny bőr így például könnyedén kirepedezhet, érzékennyé válhat, ami nem csak kellemetlen, de a fertőzésekre is fogékonyabbá tesz.

B6-vitaminból 50 éves korig egy felnőtt embernek átlagosan 1,3 milligrammra, 50 év felett a nőknek 1,5, a férfiaknak pedig 1,7 milligrammra van szüksége.

Fókuszban

Innen tudhatod, hogy jó sportcipőt vásároltál a gyereknek

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A jó sportszereken és sportruházaton több múlik, mint gondolnád!

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!