Vigyázat, pollenszezon! Természetes gyógymódok az allergia enyhítésére

Írta: ,

Nyakunkon a pollenszezon, mindenki fújja az orrát, dörzsölgeti a szemét. Az allergia nem játék, ezért mindenképpen érdemes felkeresned egy szakorvost a megfelelő kezelés érdekében, de emellett a természetes gyógymódok is segíthetnek enyhíteni a tüneteidet.

Kecsketej

1/5 Kecsketej

A kecsketejet régóta tartják számon az allergia elleni küzdelem élharcosaként, mivel jó hatással van a légzőszervekre és az immunrendszerre.

A penicilin feltalálása előtt a tuberkolózisos betegeknek is kecsketejet adtak, és naponta egy pohár neked is segíthet, hogy enyhítsd a tüneteidet, ha pedig a bőrödön jelentkezik az allergiás rekació, a kecsketejes szappan jelentheti a megoldást.


Allergiás vagy? A 7 leggyakoribb hiba, amibe belefuthatsz


Természetesen csak akkor, ha nem vagy például érzékeny a tejcukorra, vagy a kecskeszőrre.

Só

2/5

Egyszerű, mégis nagyszerű megoldás: a só képes enyhíteni az orrnyálkahártya gyulladását, így a légzést is könnyebbé teszi, és a szemviszketést is megszüntetheti.

Egy sólámpa beszerzése is jó megoldás, de a sós vizes orrmosás is segíthet.

Egy liter felforralt vízhez adj 10 gramm himalája sót, majd, ha kihűlt, ezzel mosd át az orrjáratokat a gyors megkönnyebbülésért.

Természetesen a patikákban is vásárolhatsz tiszta tengervizes orrspray-t, de vehetsz itt üres flakont is, amibe a saját oldatodat töltve sokkal egyszerűbb lesz orr átmosása.

Csalántea

3/5 Csalántea

A csalán többek között erős méregtelenítő, vízhajtó hatásáról ismert, így képes kimosni a szervezetedben felhalmozódott allergéneket, ennek köszönhetően pedig az immunrendszered később riaszt a kritikus szennyezettség miatt.

Mivel a csalántea valóban erős vízhajtó, érdemes csak kúraszerűen használni, nagyjából egy hétig fogyasztani, majd szünetet tartani, ez alatt az idő alatt azonban nyugodtan igyál akár napi 3-5 csészével is, azaz körülbelül 1 liter csalánteát is elkortyolgathatsz a nap folyamán.

Ennyi idő elég ahhoz, hogy a szervezeted megkönnyebbüljön.

Omega-3

4/5 Omega-3

Az allergiás tüneteket többségét lényegében valamilyen gyulladás okozza, a gyulladásokat pedig a telítetlen zsírsavak képesek a leghatékonyabban csökkenteni.

Az omega-3 kapszula önmagában is segít, hogy a tüneteid enyhébbek legyenek, de természetesen élelmiszer formájában is bejuttathatod a telítetlen szírsavakat, például tengeri halak formájában.

Az allergia szezonban egyébként is érdemes odafigyelni a helyes és változatos étkezésre, hogy a szervezeted minden szükséges támogatást megkapjon.

Bogyós gyümölcsök

5/5 Bogyós gyümölcsök

Ismét célszerű óvatosnak lenni, hiszen sok pollenallergia valamilyen keresztallergiával jár, így előfordulhat, hogy nem csak egy virágporra, hanem például valamilyen bogyós gyümölcsre is túlérzékeny vagy.

De ha nem, nyugodtan iktasd be ezeket a finomságoat az étrendedbe, a bogyós gyümölcsökben ugyanis koncentráltan van jelen a kvercetin nevű anyag, ami pedig az allergiáért felelős hisztamin termelődését gátolja, így egy nagy tál bogyós gyümölcs tulajdonképpen természetes antihisztamin lehet.

Nyugodtan fogyaszd tízóraira vagy uzsonnára, akár rendszeresen is az allergiaszezonban, vagy már azt megelőzően is, hogy felkészítsd a szervezetedet.