Veszélyben 50 fölött: 7 óvintézkedés, ha csontritkulásod van

Sándor Alexandra
Írta: ,
Veszélyben 50 fölött: 7 óvintézkedés, ha csontritkulásod van
Mostantól mindig kímélned kell magad? Butaság, hiszen csontritkulással is teljes életet élhetsz, csupán minimális odafigyelés szükséges. Összegyűjtöttük, mit érdemes szem előtt tartanod a sérülések elkerülésének érdekében.
Mozogj a jobb koordinációért!

Bár a veszélyes helyzetek elkerülése tűnhet a legjobb megoldásnak a botlások és az esések megelőzésére, valójában akkor teszel jót a testeddel, ha rendszeres edzéssel veszed elejét a sérülésnek. Az erősebb, rugalmasabb, kifinomult egyensúlyérzésű test ugyanis kevésbé reagál érzékenyen a krízishelyzetekre.
Válassz olyan alacsony intenzitású mozgásformát, amit kitartóan és örömmel végzel: ússz és sétálj, a megerőltető sportokat viszont inkább kerüld el, amelyeknél nagyobb az esés és a ficam esélye!

Beszélj nyíltan az orvosoddal!

Számos gyógyszer vagy hatóanyag-kombináció okozhat ködös tudatállapotot vagy egyensúlyzavart. Ezt a panaszt semmiképpen sem szabad szégyellned, hiszen nem tehetsz róla – tehát messze nem olyan a megítélése, mintha mondjuk alkoholmámor miatt botladoznál.


Amennyiben tehát ilyet tapasztalsz, szólj az orvosodnak! Kisebb dózis vagy másfajta gyógyszer alkalmazásával megszüntethető a probléma, így a veszély is elhárulhat.