5 egyszerű dolog, amivel alvás közben is csökkentheted a vércukrodat

Írta: ,

A magas vércukor egyáltalán nem játék, számos betegség és szövődmény forrása lehet, ezért kordában tartása mindig rajtad, az orvosod és a dietetikusod tanácsainak betartásának múlik. Ezek mellett azonban érdemes néhány apró életmódbeli változtatást is beiktatni, amelyek szintén segíthetnek a normál vércukorszint betartásában – a pihentető alvás például akkor is neked dolgozik, amikor te nem is tudsz róla!

A jó alvás a jó emésztés kulcsa Kép forrása: puhhha/depositphotos.com

A Brigham and Women’s Hospital-ben Bostonban, Massachusettsben végezték el azt a kis létszámú kutatást, ami azt találta, hogy azok, akik legalább egy hónapon keresztül 6 óránál rövidebb ideig alszanak, azoknak étkezés után 32%-kal alacsonyabb volt az inzulinszintjük, és tovább maradt magas a glükózszintjük.

A megfelelő mennyiségű és pihentető alvással viszont szabályosabb lesz az inzulintermelés, így kiegyensúlyozottabb a vércukorszint is – az alábbi apró trükkök pedig segíthetnek, hogy valóban a szervezet megfelelő működését támogató alvásban legyen részed.

Bármilyen kényelmes is, ne az ágyadban elheverve nézd meg a kedvenc sorozatodat, ne itt idd meg a délutáni kávét vagy költsd el a vacsorádat, és főleg ne dolgozz a laptopodról az ágyadból!

Ha az ágyadat csak és kizárólag alvásra használod, egy idő után a szervezeted hozzászokik, hogy ez itt a pihenés helye, és valóban sokkal könnyebben el is alszol, amikor a párnádra fekszel.

Arról nem is beszélve, hogy így elkerülheted, hogy morzsák tegyék kényelmetlenné az alvást, és az ágyneműd is tovább marad friss.