7 aprócska változtatás az életmódodban, ami óriási hatással lenne a közérzetedre

Irimiás Alíz
Írta: ,
7 aprócska változtatás az életmódodban, ami óriási hatással lenne a közérzetedre

Kép forrása: pexels.com

Az egészségünk rendkívül komplex dolog, és sok aprócska változtatás a mindennapi rutinodban segít, hogy több energiád legyen, jobban tudj koncentrálni, boldogabb légy, és tovább élhess. Mindig van min javítani!

A zsír jó! De nem a hasunkon.

Félünk a zsírtól, mint a tűztől, pedig csak át kell programoznunk magunkban a zsírfogyasztási szokásainkat, és máris zöld utat nyerünk a zsírfogyasztáshoz. A hidegen sajtolt különböző magvak olajai például igazi szuper-ételeknek számítanak, hiszen segítik a vitaminok és ásványi anyagok felszívódását, így hatalmas löketet adnak immunrendszerünknek is.

Az avokádó, az olívaolaj, a zsíros halak és az olajos magvak ráadásul a jóllakottság érzését is keltik, valamint ragyogó lesz tőlük a bőr. Ne féljünk a zsíroktól, de válogassuk meg, mit adunk a szervezetünknek!

Kevés alvás = több kiló, rajtad

A kevés alvás sok szempontból káros és veszélyes. Hogy csak egy okot említsünk, az elhízás kockázata 23 százalékkal nő, ha a szükséges minimum 7 óra helyett csak 6 órát alszol.

A kialvatlanság hátrányai között ott van még a libidód csökkenése, energia-dús ételek állandó habzsolása és úgy általában, az életminőséged általános romlása.

Szakértől szerint próbáld úgy alakítani az életed, hogy legyen időd 7-9 óra alvásra. Ha nem tudsz elaludni, használj nyugtató olajakat, egyél alvást elősegítő ételeket, vagy teremts kellemesebb közeget a hálószobában. A legjobb elalvást segítő módszerekről itt írtunk!

3. Iszol te eleget?

Testünk több, mint fele víz. Legfeljebb 3-4 napig bírjuk víz nélkül. Lételemünk és éltetőnk a víz. Soroljuk még?Napi 8-10 pohár víz lenne az a mennyiség, amire egy átlagos nőnek szüksége van. Ha nem szenvedünk benne hiányt, sokkal energikusabbak leszünk és nem mellesleg, láthatóan szebb lesz tőle a bőrünk.

Az éhség sok esetben félreértelmezett szomjúság, így a kellő mennyiségű folyadékfogyasztás a fogyást is elősegítheti. Emellett enyhítheti a fejfájást, és javíthatja az általános közérzetedet is. Tényleg, miért is nem próbálod ki?

4. Aki korán kel...van ideje mozogni

Tudjuk, hogy reggel még a kávésbögre felemelése is hatalmas testi-lelki megerőltetés, de próbálj másként tekinteni az ébredésedre: új, csodálatos nap elé nézel, a melegítőd alig várja, hogy rád tapadjon és a kinti friss levegő már az első másodpercekben felfrissíti az álmos gondolataidat! Egy reggeli kocogás vagy bármilyen intenzív mozgás ideális löketet ad a napodhoz.

Ha ülőmunkával töltöd a napjaidat, külön figyelned kell arra, hogy napközben is meg tudj mozdulni: szerezz be egy lépésszámlálót, ami ösztönözhet a több mozgásra, esetleg lépcsőzz liftezés helyett, sétálj sokat, vagy biciklizz el a munkába!

Fókuszban

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!

Innen tudhatod, hogy jó sportcipőt vásároltál a gyereknek

A jó sportszereken és sportruházaton több múlik, mint gondolnád!