5 jel, amiből tudhatod, hogy hamarosan változókorba érsz

Irimiás Alíz
Írta: ,

4. Fáradtság és alvási nehézségek

Megfigyelheted, hogy az alvási szokásaid megváltoznak a perimenopauza idején. A hormonváltozás az alvási szokásokra is hat, sőt hangulatingadozást is okozhat. Az éjszakai alvászavarok miatt pedig nappali fáradtság jelentkezhet. Igyekezz minden este azonos időben ágyba bújni – a sötét szoba, a mobil kütyük kék fényének mellőzése és egy rövid meditáció segíthet könnyebben álomba szenderülni.

Az ételeknek is fontos szerepe van a nyugodt alvásban: a halételek, a zöldségek, a tojás, a vörös húsok, a joghurt és a sajt fogyasztása növeli az aminosav-bevitelt, ezáltal pedig elősegíti a szerotonin és a melatonin termelését, amelyek biztosítják a pihentető alvást.

5. Hangulatingadozás, depresszió

A perimenopauza idején jelentkező szorongás, depresszió, levertség elsősorban azoknál a nőknél figyelhető meg, akik erős premenstruációs tünetektől vagy szülés utáni depressziótól is szenvedtek. Ilyenkor koncentrálási problémák, feledékenység is felfedezhető, a menopauza azonban véget vet a PMS-nek.

Kép forrása: unsplash.com

Fókuszban

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz

Hogyan „kozmetikázzuk” meg egyedül a kutyusunkat? 5 lépéses útmutató

Egészség és életmód

5 dolog, amit tenned kell, amikor hurutosan köhögsz