Túlélési tippek, ha nem aludtál eleget!

Írta: ,

Veled is sűrűn előfordul, hogy éjszaka valamiért csak nagyon nehezen alszol el, aztán másnap reggel fáradtan és nyűgösen kelsz és indulsz dolgozni? Mindez persze nem csak a hangulatodat, de a munkahelyi teljesítményedet és hatékonyságodat is befolyásolja – de ne aggódj! A most következő tudományosan is alátámasztott tanácsok segíthetnek átvészelni a munkanapot akkor is, ha mindössze csak pár órát aludtál!

Kerüld a nehéz ételeket! Kép forrása: immaeatthat.com

Lehetőleg kerüld a nehéz ételeket azokon a napokon, amikor az alváshiány következtében fáradtnak érzed magad! Az olyan táplálékok, melyek sok szénhidrátot, esetleg cukrot tartalmaznak, általában csak rontanak a helyzeten. Bár ezek az ételek gyors energialöketet adnak, hatásuk hamar elmúlik, és utána kimerültebbnek érzed majd magad, mint mielőtt falatozni kezdtél.

A Harvard School of Public Health Nutrition Source nevű tudományos folyóirat szerint a megfelelő étrend viszont csodákat tehet egy ilyen helyzetben! Ha szeretnél energiához jutni, érdemes a kisebb adagokat előnyben részesítened, emellett törekedj arra, hogy minél több teljes kiőrlésű gabona, gyümölcs, zöldség, fehérhús, hal, illetve tojás kerüljön a tányérodra!

Nyújts egy kicsit Kép forrása: bloglovin.com

Nem kell futni menned, vagy komolyabb edzésbe fognod hirtelen, ha gyors felfrissülésre vágysz, inkább vess be pár nyugis nyújtó gyakorlatot az irodában amint rád tör a fáradtság és az álmosság!

A nyújtás stimulálja a szimpatikus idegrendszert, melynek köszönhetően energiával látja el nem csupán a testedet, de az elmédet is!

Az is sokat segíthet, ha a munkába menet autó helyett inkább a gyaloglást választod, és mellőzöd a lifthasználatot. 

Ezzel felfrissítheted a vérkeringésedet, és javíthatod az anyagcserédet, ami segít majd túlélni a napot!