Túlélési tippek, ha nem aludtál eleget!

Írta: ,

Veled is sűrűn előfordul, hogy éjszaka valamiért csak nagyon nehezen alszol el, aztán másnap reggel fáradtan és nyűgösen kelsz és indulsz dolgozni? Mindez persze nem csak a hangulatodat, de a munkahelyi teljesítményedet és hatékonyságodat is befolyásolja – de ne aggódj! A most következő tudományosan is alátámasztott tanácsok segíthetnek átvészelni a munkanapot akkor is, ha mindössze csak pár órát aludtál!

Kerüld a nehéz ételeket! Kép forrása: immaeatthat.com

1/5 Kerüld a nehéz ételeket!

Lehetőleg kerüld a nehéz ételeket azokon a napokon, amikor az alváshiány következtében fáradtnak érzed magad! Az olyan táplálékok, melyek sok szénhidrátot, esetleg cukrot tartalmaznak, általában csak rontanak a helyzeten. Bár ezek az ételek gyors energialöketet adnak, hatásuk hamar elmúlik, és utána kimerültebbnek érzed majd magad, mint mielőtt falatozni kezdtél.

A Harvard School of Public Health Nutrition Source nevű tudományos folyóirat szerint a megfelelő étrend viszont csodákat tehet egy ilyen helyzetben! Ha szeretnél energiához jutni, érdemes a kisebb adagokat előnyben részesítened, emellett törekedj arra, hogy minél több teljes kiőrlésű gabona, gyümölcs, zöldség, fehérhús, hal, illetve tojás kerüljön a tányérodra!

Nyújts egy kicsit Kép forrása: bloglovin.com

2/5 Nyújts egy kicsit

Nem kell futni menned, vagy komolyabb edzésbe fognod hirtelen, ha gyors felfrissülésre vágysz, inkább vess be pár nyugis nyújtó gyakorlatot az irodában amint rád tör a fáradtság és az álmosság!

A nyújtás stimulálja a szimpatikus idegrendszert, melynek köszönhetően energiával látja el nem csupán a testedet, de az elmédet is!

Az is sokat segíthet, ha a munkába menet autó helyett inkább a gyaloglást választod, és mellőzöd a lifthasználatot. 

Ezzel felfrissítheted a vérkeringésedet, és javíthatod az anyagcserédet, ami segít majd túlélni a napot!

Hallgass zenét! Kép forrása: fineartamerica.com

3/5 Hallgass zenét!

A szoftverprogramozó Brad Isaac szerint a fáradtság legyőzésének egyik legjobb módja, ha napközben hallgatunk egy kis Mozartot, esetleg Bachot. Az említett klasszikus, illetve komolyzenei művek a bennük található harmóniának köszönhetően ellazítják az elmédet, melynek köszönhetően kutatások szerint jobban tudsz majd koncentrálni a logikát és matematikai tudást igényelő feladatokra.

Azoknál a munkáknál, melyek kreativitást igényelnek akár a gyorsabb tempójú popslágerek is hasznosnak bizonyulhatnak. Ezek a dalok ugyanis feldobnak és lendülettel töltenek fel!

Oszd be okosan a munkát! Kép forrása: theeverygirl.com

4/5 Oszd be okosan a munkát!

A legtöbben, mikor fáradtan ébredünk, inkább halogatjuk a kreativitást igénylő, nehezebb feladatokat, mondván, hogy majd akkor fogunk hozzá, mikor már felébredtünk – pedig ez nem feltétlenül a legjobb megoldás. Hiszen hiába érzed magad nyúzottnak, még így is a reggeli órákban vagy a legéberebb, ezért érdemes a napot – ilyenkor is – a legnehezebb projekttel kezdened

Ha pedig még tovább növelnéd a hatékonyságodat, próbáld ki az erre kifejlesztett pomodoro-technikát: dolgozz 25 percig megszakítások nélkül, majd ha letelt az idő, tarts 5 perc szünetet!

Hasznos energizáló trükkök Kép forrása: helloglow.co

5/5 Hasznos energizáló trükkök

Természetesen a kávét mint energiaforrást mindenki ismeri, kevesen vannak azonban tisztában azzal, hogy mennyit és mikor kell belőle fogyasztani a megfelelő hatás elérése érdekében! Szakértők mindössze 400 miligramm koffeint javasolnak naponta. A koffein figyelem és éberségnövelő hatása általában 30 perccel fogyasztás után következik be. Érdemes tehát úgy időzítened, hogy mire elkezdődik egy meeting, vagy más fontosabb teendővel kell szembenézned, már érezhető legyen hatása!

Tipp: Szórd meg a kávédat extra chia maggal, mely nagy mennyiségben tartalmaz revitalizáló B-vitamint, rostokat és fehérjéket, így pillanatok alatt elűzheted az álmosságot!