Túl alacsony szék vagy rossz testtartás? 5 ok, amiért fájhat a hátad

Írta: ,

Hátfájás sokunk életét nehezíti meg. Gyakran nem is gondolkodunk azon, hogyan kerülhetnénk el a kellemetlenséget, csak akkor kapunk észbe, amikor már baj van. Cikkünkben eláruljuk, melyek azok a mindennapi cselekvések, amelyek hosszú távon hátfájáshoz vezethetnek.

A hátfájás egyik leggyakoribb okozója a nehéz táska.

Ha állandóan telepakolod a táskádat, a munkába is úgy indulsz el, hogy több kilós pakkot cipelsz magaddal, ráadásul az oldaltáskádat rendszerint csak az egyik oldaladon hordod, akkor ne csodálkozz, ha egy idő után fájdalmat érzel.

Elsődleges megoldás, ha átgondolod, biztosan szükséged van-e annyi cuccra.

Amennyiben teheted, pakold ki a táskádból a felesleges holmikat, ha csak egy baráti találkozóra sietsz, lehet, hogy elég csak az irataidat, a telefonodat és a kulcsodat magaddal vinned.

Ha mégis szükséged van több kiló holmira, akkor ügyelj rá, hogy felváltva hordd a táskát, egyszer a bal, egyszer a jobb oldaladon.

Elsőre talán meglepően hangzik, de a hátfájást okozhatja az is, ha folyton a hasadra fordulva alszol.

Ez a pozíció nyomás alá helyezi az izmokat és az ízületeket. Próbálj meg a hátadra vagy az oldaladra fordulva aludni, amely megnyújtja a gerincedet és egy semleges helyzetet teremt számára.

Amennyiben ez nem megy, és így nem tudsz aludni, tégy a csípőd alá egy kisebb párnát, ezzel ugyanis tehermentesítheted ízületeidet, izmaidat.

Ügyelj arra, hogy a fejed alatt lévő párna ne legyen túl alacsonyan vagy magasan, olyat keress, amely a fejedet nagyjából egyvonalban tartja a gerinceddel.