Így élj igazán tudatosan a kaotikus mindennapokban

Írta: ,

Nem véletlenül él a közhely, hogy a rohanó mindennapokban kicsit le kéne lassítanunk: az, ha tudatosan éled az életed, rengeteg stressztől megkímél, és garantálja, hogy az igazán értékes dolgokra is oda tudsz figyelni. Az alábbi tippek segítenek abban, hogy egy kicsit befelé is figyelj, és azokra a dolgokra koncentrálj, amelyek tényleg fontosak. (x)

 

Tanulj meg pihenni!

Míg régen a lustaságot tartottuk negatív tulajdonságnak, ma már eljutottunk odáig, hogy annyit dolgozunk, hogy nem marad semmi másra időnk: a barátaink, a családunk, a hobbijaink sínylik meg a robotot. Legtöbben ezért a szabadidőnkkel sem tudunk mit kezdeni: elfelejtettünk unatkozni, folyton csinálnunk kell valamit, hogy elfoglaljuk magunkat.

Ha tudatosabban szeretnél élni, tanulj meg kikapcsolni, és akár aktívan, akár passzívan pihenni. Fontos, hogy megértsd: a szervezetednek, az agyadnak legalább annyira szüksége van a nyugalomra, mint a stimulációra, a megfelelő mennyiségű pihenés nélkül nem képes a maximumot nyújtani.

Fotó: stockasso/depositphotos.com

Figyelj az egészségedre!

Tested csak egy van, és bár rengeteg mindent kibír, ha nem vigyázol rá, nem marad sokáig fitt és üde. Szerencsére olyan világban élünk, ahol lehetőségünk van a legjobb minőségű élelmiszerek, a tiszta víz és a szakszerű orvosi ellátás igénybe vételére, mégis nagyon kevesen élünk ezekkel az előnyökkel.

Jó, ha előre gondolkozol – sőt, ha szeretnéd, hogy garantáltan a legjobb szakemberek vigyázzanak az egészségedre, akkor köss egészségbiztosítást, mint amilyen például az E.ON ÉletEnergia egészség szolgáltatás: a segítségével nem kell hónapokat várnod az olyan vizsgálatokra, mint a CT vagy az MR, és 24 órás orvosi tanácsadó vonal is a rendelkezésedre áll – mindezt már havi 725 forintért elérheted. Ez a szolgáltatás a CT és MR vizsgálatok költségeit 1 millió forintig megtéríti! Egy kis odafigyelés akár még az életedet is megmentheti, de meghosszabbítani biztosan tudja.

További információkat az E.ON ÉletEnergiáról itt találhatsz! 

Azért egyél, hogy tápláld a tested!

A falánkság és érzelmi evés szintén olyan viselkedésformák, amelyeket ki kellene már nőnünk, hiszen az étel legfontosabb funkciója az, hogy vitaminokkal, ásványi anyagokkal, makrotápanyagokkal és energiával lássa el a testedet. Ha úgy nézel az élelmiszerekre, mint tápláló alapanyagokra, amelyektől jobban működik majd a tested, rögtön megváltozik a viszonyod az evéshez.

Persze nem azt mondom, hogy egy-egy csoki nem tudja meggyógyítani az ember lelkét egy hosszú nap után, de a bevitt élelmiszer 80 százalékának arról kellene szólnia, hogy minél jobb minőségű táplálékot vigyél be a testedbe.

Gyakorolj türelmet!

Természetes, hogy mindent azonnal akarunk (ennek én vagyok a legjobb példája, mert borzasztó türelmetlen ember vagyok), de ha megtanulsz türelmesnek maradni, rengeteg stressztől és bosszúságtól tudod megkímélni magad. El kell fogadnod, hogy mindennek megvan a maga ideje, és van, amit nem siettethetsz – sőt, van olyan dolog is, amit egyáltalán nem is érdemes.

Tanulj meg bízni a dolgok rendjében, még akkor is, ha nem érdekel az ezotéria, és nem hiszel a sorsban: csak a saját egészséged megy arra rá, ha folyton idegeskedsz és türelmetlenkedsz.

Kezdd és fejezd jól be a napot!

Az, amit reggel csinálsz, megadja a felütést az egész napodnak: figyelj rá, hogy ilyenkor olyan tevékenységeket végezz, amelyek megnyugtatnak és feltöltenek energiával. Nem kell azonnal híreket vagy e-maileket olvasnod, élvezd ki a reggeli kávéd és teád, beszélgess a pároddal, simogasd meg a kutyádat, ülj ki az erkélyre, vagy olvass bele a kedvenc könyvedbe – a lényeg az, hogy csak kellemes dolgokat művelj, még akkor is, ha kicsit korábban kell kelned, hogy ne kelljen rohannod reggelente.

Az esti rutinod pedig megadja az alvásminőségedet, így ügyelj rá, hogy ne nyomkodd túl későn a telefonodat, és adj időt magadnak, hogy megnyugodj a nap után, és elkezdj befelé figyelni.