5 baljós jel, hogy többet kellene mozognod - az egészséged érdekében!

Írta: ,

A rendszeres aktív testmozgás nélkülözhetetlen eszközt jelent a fogyáshoz és egészségünk megőrzéséhez. Bár a munkával teli mindennapok, a családi és baráti kötelezettségeink közepette könnyű kifogásokat találni az edzés mellőzésére, nem érdemes elhanyagolnod a testedet, hiszen a mozgásszegény életmód hosszú távon súlyos következményekkel járhat! A most következő „tünetek” arra figyelmeztethetnek, hogy ideje nagyobb hangsúlyt fektetned a sportra!

Ha a megfelelő táplálkozás és nyolc óra alvás mellett is állandóan fáradtnak érzed magad, netán nehezen tudsz koncentrálni a munkahelyeden, elképzelhető, hogy testmozgás hiánya áll a probléma háttérében. Talán elsőre ellentmondásnak tűnhet, de az edzés valóban segíthet, hogy több energiád legyen napközben!

A Journal Psychotherapy and Psychosomatics című tudományos folyóirat 2008-as számában megjelent kutatás szerint a rendszeres, alacsony intenzitású testmozgás jó hatással van az energiaszintünkre és elűzi a fáradtságot. Ez a módszer valószínűleg sokkal egészségesebb, mintha egész nap kávéval, vagy energiaitallal próbálnád ébren tartani magadat!

Fájdalmas mozdulatok Kép forrása: unsplash

A hát- illetve derékfájást leggyakrabban a rossz testtartás idézi elő, mely általában visszavezethető a mozgáshiány következtében kialakult gyenge hátizomzatra.  A Journal JAMA Internal Medicine című tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint az edzés, mozgásfajtától függetlenül, akár 25-40 százalékkal is csökkentheti a derékfájás kialakulásának kockázatát.


Így tedd helyre, amit az ülőmunka elrontott!


Az ülőmunkának köszönhetően egyébként már a fiatalokat is egyre nagyobb számban érintik a nyaki gerincrész panaszok, és a vállba, karba sugárzó fájdalmak.

A legtöbb orvos és szakértő pedig egyetért abban, hogy a mozgásszervi megbetegedések megelőzésének legjobb módja a mozgás!