5 korai jele annak, hogy a kelleténél több alkoholt fogyasztasz

Póta Szilvia
Írta: ,
5 korai jele annak, hogy a kelleténél több alkoholt fogyasztasz

Szinte mindenkivel előfordul, hogy időnként megiszik egy-egy pohár vörösbort a vacsora mellé, vagy, hogy a szombatesti bulizás közepette kiengedi a fáradt gőzt néhány pohár koktél kíséretében. Önmagában alkoholt fogyasztani még nem bűn. A probléma leggyakrabban akkor kezdődik, amikor az italozás rendszeressé válik, az esti sörözés pedig rituálévá, és az alkohollal próbáljuk oldani a stresszt illetve a szorongást. De honnan tudhatjuk, hogy túlzásba esünk, és mikor kell alkoholproblémára gyanakodnunk?

Nem tudsz mértéket tartani

Veled is gyakran előfordul, hogy az esti összejövetel előtt megfogadod, nem iszol többet két-három italnál, ám mielőtt észbe kapnál, máris négy pohárnál tartasz? Ez sajnos egyike lehet azoknak a korai jeleknek, melyek alkoholproblémákra utalhatnak.

Ahogyan a cukorbetegség és a szívbetegség, úgy az alkoholizmus is fokozatosan, szinte észrevétlenül alakul ki, súlyos károkat okozva ezzel szervezetünkben. Éppen ezért fontos, hogy átértékeld a szokásaidat, és határt szabj az hétvégi tivornyáknak!

Ha szeretnéd visszaszorítani mindennapjaid során az alkoholfogyasztást, a legjobb, amit tehetsz, ha rendszeresen feljegyzed egy naplóba, hogy mennyit iszol, és milyen helyzetek, illetve személyek váltják ki nálad az alkohol utáni vágyat. Így sokkal könnyebben tudod majd tartani a saját magadnak tett ígéretedet!

 

Alkohollal a stressz ellen

Az időről-időre jelentkező stressz az élet természetes velejárója, ami azonban, ha nem megfelelően kezeljük, komolyan megronthatja az életünket. Fontos azonban, hogy az alkohol, az evés, vagy a drogok nem oldják meg a gondjainkat, csak súlyosbítják azt!

Aki az alkoholt használja érzelmi problémái kezelésére, az előbb vagy utóbb, nagy valószínűség szerint függővé válik, és minden felmerülő nehézségre a borosüvegben keresi majd a megoldást.

Egyes kutatások szerint bár rövidtávon úgy érezzük, hogy az ivás csökkenti a szorongást, valójában, ha stresszhelyzetben rögtön a pohár fenekére nézünk, azzal hosszú távon csak még inkább elnyújtjuk a feszültségérzetet.

Fókuszban

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban

A hibrid autóké a jövő?

5 gyors ünnepi főfogás - mert nem a konyhában eltöltött időn múlnak az ízek!

7 gyakori tünet, ami magnéziumhiányra utalhat - Rád hány igaz?

Egészség és életmód

5 stresszcsökkentő módszer, amivel leengedhetsz az év végi hajtásban