5 titok, hogy ötvenen túl is fitt és egészséges maradj

Sándor Alexandra
Írta: ,
5 titok, hogy ötvenen túl is fitt és egészséges maradj

Az ötödik iksz betöltésével nem befejeződik az életed, hanem újrakezdődik! Egészen más perspektívából látod a világot, már tudod, ki vagy és mit akarsz, ráadásul több időd is akad, mivel nem a gyereknevelés foglalja le a mindennapjaidat. A következő tippek megfogadásával érdemes ilyenkor odafigyelned magadra.

Egyél egészséges zsírokat!

Ezerszer hallhattad már, hogy a telített zsírsavak ártanak a szívednek és az érrendszerednek, ráadásul csökkentik a koncentrációs képességed.

A zsíros vörös húsok meg a vaj helyett válassz inkább természetes olajokban gazdag halfajtákat, magvakat és olívaolajat, hiszen ezek tele vannak olyan vegyületekkel, amelyek növelik a HDL – azaz magas sűrűségű, jótékony – koleszterin szintjét a véredben, így könnyebben távoznak azok a zsírok, amikre semmi szükséged.

A telítetlen zsírsavak egyik csoportjának az omega-3-aknak különösen kiemelkedő szerepük van a vérnyomásod és az idegrendszered karbantartásában, tehát mindenképpen érdemes hetente legalább kétszer halat enned!

Töltsd meg az üres fészket!

A gyerekek már kirepültek, az unokák pedig még nem jönnek?

Nem csoda, ha az egy fedél alatt élés hosszú évei után magányosnak érzed magad – ne legyen hát lelkiismeret-furdalásod miatta!

Egy házi kedvenc beszerzése bizonyítottan csökkenti ilyenkor a stressz- és a koleszterinszintet, ráadásul mérsékeli a depresszió kialakulásának kockázatát is.

Ráadásul az is kiderült már a kutatásokból, hogy akiknek négylábú barátjuk van, ritkábban járnak orvoshoz.

A gondoskodásra való hajlam gyönyörű dolog, éld ki bátran! Rengeteg gazdátlan kutya és cica várja például, hogy valaki végre örökbe fogadja.

Fókuszban

3 napos őszi nagytakarítás - Ha ezeket a lépéseket betartod, az egész lakás ragyogni fog!

Rakd össze a top tisztítós kosarat: 6 kellék takarításhoz, amikkel gyerekjáték lesz az otthonod tisztán tartása

Bor, gasztronómia és kultúra – Ez vár Budapest Borfesztiválján