Tipikus fájdalmak és megoldásaik életkorra bontva

Sándor Alexandra
Írta: ,
Tipikus fájdalmak és megoldásaik életkorra bontva
Itt fáj, ott görcsöl… Sajnos egyre több helyen és egyre gyakrabban, ahogy telik az idő. A sajgó fej, csukló vagy derék manapság már egy-egy korosztály jellegzetes panaszát jelenti, hiszen a megjelenést egyenesen garantálja az életvitel. Cikkünket akár tiniként is érdemes végigolvasnod, mert legalább tudni fogod, mire figyelj a későbbiekben.
Negyvenen túl: derékfájás

Az idő múlásával egyre nagyobb valószínűséggel üt vissza a rossz testtartás, a nem megfelelő ergonómiájú munkahely és a rossz alvási szokások hármasa. Ezek mind a hát alsó szakaszán jelentkező fájdalomhoz vezethetnek.
A megoldás: figyelj a testtartásodra, s arra, hogyan emeled fel a tárgyakat! Segítség nélkül sosem lenne szabad a testsúlyod negyedénél nehezebb holmit segítség nélkül mozgatnod. Emellett ellenőrizd az irodai szék magasságát, a háttámla dőlésszögét, a számítógép-monitor elhelyezkedését, valamint a billentyűzet kézreállását. Ami az alvást illeti, fontold meg egy új, egészséges matrac vásárlását! Az acetaminofén és ibuprofén tartalmú, vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók ugyancsak javíthatják az életminőséged, ha éppen gyorssegélyre van szükséged.

Ötvenen túl: izom- és ízületi fájdalmak

A tested kizsákmányolásáért, a túlzott megerőltetésért egyre nagyobb árat kell fizetned. A főzés és a házimunka elsősorban a vállízületeden bosszulja meg magát, de akár az olyan edzésformák is bajt okozhatnak, mint a súlyemelés vagy a futás.


A megoldás: mindig nyújts az edzés során! Ne a tréning hosszára összpontosíts, hanem inkább az intenzitására. A gyógytornászok a RICE módszert javasolják, ami angolul a pihentetés, a jég, a szorítókötés és a mértékletes, emelő mozgatás rövidítése. A vény nélküli fájdalomcsillapítók, valamint a gyulladáscsökkentők továbbra is a barátaid.