5 egyszerű testtartásjavító trükk, amivel sokkal vonzóbb leszel

Póta Szilvia
Írta: ,
5 egyszerű testtartásjavító trükk, amivel sokkal vonzóbb leszel

Kép forrása: fizkes/depositphotos.com

Köztudott, hogy a testbeszéd nagyban befolyásolja a rólunk kialakult képet. A görbe hát, vagy a leengedett vállak zárkózottságról, félénkségről és bizonytalanságról árulkodhatnak. Mindez hosszú távon egészségünkre is káros lehet, hiszen hátfájáshoz, ízületi fájdalmakhoz, gerincferdüléshez, vagy csökkent mozgásképességhez vezethet. Ha szeretnéd elkerülni az itt felsorolt problémákat, próbáld ki a most következő testtartásjavító trükköket, melyek nem csak fiatalabbnak, és magabiztosabbnak mutathatnak, de segítségükkel akár vonzóbbá is válhatsz!

A különböző légzőgyakorlatok rendszeresen alkalmazva, nem csupán a stresszt és a szorongást szüntethetik meg, de a helyes testtartást is elősegíthetik.

A légzési módunk nagyban befolyásolhatja közérzetünket illetve mozdulatainkat, ezért rendkívül fontos a helyes technika elsajátítása. Az egyik leghatékonyabb testtartásjavító, háterősítő gyakorlat a háton fekve végzett lassú be és ki lélegzés.

Feküdj le hanyatt a földre, majd szép lassan szívd be az orrodon keresztül a levegőt a hasadba, tartsd meg egy kicsit, végül pedig fújd ki a szádon keresztül!

Tudatosítsd magadban, hogy rossz tartással ülsz az íróasztalod előtt és igyekezz változtatni ezen! Tartsd mindkét talpadat a talajon ülés közben, engedd le a vállaidat, és támaszd alá az alkarodat!

Lehetőleg sose tölts hosszabb időt egyetlen pozícióba merevedve, helyette inkább igyekezz változtatni időnként a testhelyzeteden! Ne sajnáld a pénzt a megfelelő ergonómiai kialakítású székre, mely kellően alátámasztja a derekadat, magasságában és mélységében is állítható, háttámlája pedig jó háttartást biztosít.

Az is jó megoldást lehet, ha beszerzel egy fitlabdát, mely a folyamatos egyensúlyozáson keresztül a testtartásodat és az egyensúlyérzékedet egyaránt javíthatja.