Természetes vitaminforrások, melyekkel felkészítheted az immunrendszered az őszre

Írta: ,

Az ősszel együtt a megfázásos időszak is kezdetét veszi, amire leginkább úgy tudsz felkészülni, ha immunrendszeredet is megedzed. A legfontosabb, hogy feltankolj a megfelelő vitaminokból és nyomelemekből. Ehhez nem kell rengeteg multivitamin-kapszulát beszedned, hiszen természetes forrásokból is beviheted a szükséges anyagokat!

Zsírban oldódó vitaminok Kép forrása: damndelicious.net

A zsírban oldódó vitaminokat a szervezetünk tárolni tudja zsírszöveteinkben és a májunkban, ezért nem is igazán ajánlott vitamin-kapszula formában beszedni őket, hiszen könnyen túl is lehet adagolni. Az viszont fontos, hogy a napi táplálkozás során eleget vigyünk be belőlük a szervezetünkbe, hogy ne lépjen fel hiányállapot sem. A zsírban oldódó vitaminok az A-, D-, E- és K-vitaminok. Az A-vitaminra elsősorban úgy szoktak tekinteni, mint az ép látásért felelős vitaminunk, melynek legfontosabb előanyaga a béta-karotin. Kiegyensúlyozott gabona-, tojás- és halfogyasztással a megfelelő mennyiséget be tudjuk juttatni a szervezetünkbe, de a hatékony felhasználás érdekében előanyagaira is szükség van, melyek a spenótban, valamint a narancssárga zöldségekben és gyümölcsökben (sárgabarack, sütőtök, sárgarépa) találhatóak meg.

D-, E-, K-vitaminok Kép forrása: damndelicious.net

A D-vitamin egyike azoknak a vitaminoknak, melyeket a szervezetünk is elő tud állítani, ehhez csupán napi 10-20 perc napfényen töltött időre van szükségünk. Ősszel és télen azonban szükséges a táplálkozással felvenni ezt a vitamint, amelyhez tojássárgáját és olajos halakat tanácsos fogyasztani, de a zabpehely is kiváló forrása ennek a vitaminnak, amely segít megelőzni egyes rákbetegségek kialakulását.

Az E-vitamint hidratáló tulajdonsága miatt ismerheted, hiszen rengeteg arckrémbe teszik, de magas antioxidáns tartalommal is bír, és fogyasztásával megelőzhető a szívbetegség. Elsődlegesen hidegen sajtolt növényi olajokból juttathatod a szervezetbe, mint a tökmag- vagy az olívaolaj, de a mandulában és a brokkoliban is megtalálod. A K-vitaminnak főként a véralvadásban van szerepe, de nélküle a sejtek sem tudnak megfelelően növekedni. Beviteléhez zöld teát, illetve sötétzöld leveles zöldségeket célszerű fogyasztani.