Természetes módszerek álmatlanság ellen

Írta: ,

Ha egész nap rohansz, nem várhatod el az idegrendszeredtől, hogy abban a pillanatban „kikapcsoljon”, amikor este lehajtod a fejedet a párnára. Összegyűjtöttünk néhány olyan természetes trükköt, ami segít az elalvási nehézségek megoldásában.

Séta a napfényben

Az alvás-ébrenlét ciklust irányító melatonin hormon termelése nagyban függ attól, hogy mennyi természetes fény éri a testet.

Ha túl kevés, akkor sajnos felborulhat az egyensúly, ami elalvási nehézségekben, a pihenés minőségének romlásában, illetve ennek következményeként napközbeni fáradékonyságban nyilvánulhat meg.

Kutatások bizonyítják, hogy a melatonin-raktárak feltöltése segít az álmatlanság leküzdésében.

Ez azért nagyszerű, mert akár már félórás rendszeres sétával is annyi napfényhez juttathatod a szervezetedet, ami pont elegendő a harmónia helyreállításához, valamint megőrzéséhez.

Súlyosabb esetben és a téli hónapokban akár fényterápiára is szükség lehet – most azonban, hogy itt a tavasz, tényleg nem kell semmi mást tenned, csak kimenned a szabadba!

Meleg tej

A nagyi tippje nem csupán hiedelmen alapszik, hiszen a tejben és a tejtermékekben egy speciális aminosav, triptofán van.

Ez az idegnyugtató hatású vegyület többek között a pulykában és a tojásban is megtalálható, tehát több forrásból is beviheted a szervezetedbe.

A lefekvés előtti meleg tej azonban több szempontból is jó ötlet: tele van kalciummal, ami hozzájárul a már említett melatonin termelődéséhez.


Ehetsz is mellé! Táplálkozási tippek a pihentető alvásért


Fogyasztásának rítusa pedig gyermekkori emlékeket idézhet fel benned, amelyek elterelik a gondolataidat a mindennapi pörgésről, segítve a ráhangolódást a pihenésre.

Akár mandulatejet is választhatsz, ha azt jobban szereted!