Természetes módszerek álmatlanság ellen

Írta: ,

Ha egész nap rohansz, nem várhatod el az idegrendszeredtől, hogy abban a pillanatban „kikapcsoljon”, amikor este lehajtod a fejedet a párnára. Összegyűjtöttünk néhány olyan természetes trükköt, ami segít az elalvási nehézségek megoldásában.

Séta a napfényben

1/5 Séta a napfényben

Az alvás-ébrenlét ciklust irányító melatonin hormon termelése nagyban függ attól, hogy mennyi természetes fény éri a testet.

Ha túl kevés, akkor sajnos felborulhat az egyensúly, ami elalvási nehézségekben, a pihenés minőségének romlásában, illetve ennek következményeként napközbeni fáradékonyságban nyilvánulhat meg.

Kutatások bizonyítják, hogy a melatonin-raktárak feltöltése segít az álmatlanság leküzdésében.

Ez azért nagyszerű, mert akár már félórás rendszeres sétával is annyi napfényhez juttathatod a szervezetedet, ami pont elegendő a harmónia helyreállításához, valamint megőrzéséhez.

Súlyosabb esetben és a téli hónapokban akár fényterápiára is szükség lehet – most azonban, hogy itt a tavasz, tényleg nem kell semmi mást tenned, csak kimenned a szabadba!

Meleg tej

2/5 Meleg tej

A nagyi tippje nem csupán hiedelmen alapszik, hiszen a tejben és a tejtermékekben egy speciális aminosav, triptofán van.

Ez az idegnyugtató hatású vegyület többek között a pulykában és a tojásban is megtalálható, tehát több forrásból is beviheted a szervezetedbe.

A lefekvés előtti meleg tej azonban több szempontból is jó ötlet: tele van kalciummal, ami hozzájárul a már említett melatonin termelődéséhez.


Ehetsz is mellé! Táplálkozási tippek a pihentető alvásért


Fogyasztásának rítusa pedig gyermekkori emlékeket idézhet fel benned, amelyek elterelik a gondolataidat a mindennapi pörgésről, segítve a ráhangolódást a pihenésre.

Akár mandulatejet is választhatsz, ha azt jobban szereted!

Macskagyökér

3/5 Macskagyökér

Az évszázadok óta használt gyógynövény onnan kapta a nevét, hogy erős illata izgató hatással van a macskákra, akik hozzá dörgölőzve kábulatba esnek.

Neked azonban nem kell ilyen következménytől tartanod, sőt: a kivonatát tartalmazó készítmények kellemesen ellazítanak, így segítenek az elalvásban.

A szakértők régóta ajánlják az álmatlanságon kívül fejfájás, szorongás, idegesség és emésztőrendszeri zavarok kúrálására.

Komlóval és citromfűvel kombinálva pedig még kimagaslóbb az eredmény.

Magnézium

4/5 Magnézium

Ez a nyomelem kulcsszerepet játszik az elalvás folyamatában, továbbá az alvásciklusok zökkenőmentes váltakozásában.

Tudományos berkekben is közismert tény, hogy hiánya esetén nehezebben tud az agy „kikapcsolni”.

Ha szeretnél megfelelő magnéziumpótlásról gondoskodni, fogyassz minél több leveles zöldséget, búzacsírát, tökmagot és diót, mogyorót, mandulát.

Szerencsére rengeteg növény tartalmazza, viszont kis mennyiségben – ezért fontos, hogy naponta több adag zöldséget és gyümölcsöt juttass a szervezetedbe.

Súlyos hiány esetén előfordulhat, hogy étrend-kiegészítő útján történő pótlásra van szükség, erről egyeztess az orvosoddal!

Levendula

5/5 Levendula

A levendulaolaj nemcsak, hogy bármikor képes wellness-paradicsommá varázsolni a fürdő- vagy a hálószobádat, de még abban is segít, hogy megnyugodj és elaludj akár a legstresszesebb időszakokban.

Nincs más dolgod, mint venni egy kellemes aromaterápiás fürdőt lefekvés előtt, utána pedig befújni a párnádat egy kis illóolajos oldattal.

Sőt, ha gondolod, napközben is magadnál tarthatsz belőle egy keveset, hogy bármikor előkaphasd szükség esetén: már halántékra és csuklóra felvihető golyós változatot is láttunk, ami elfér a legkisebb táskában.

Persze, az sem utolsó ötlet, hogy friss levendulával díszítsd az éjjeliszekrényt vagy az íróasztalt!

Te próbáltál már valamilyen természetes gyógymódot álmatlanság ellen? Mit és milyen eredménnyel?