Természetes módszerek a vérnyomás csökkentésére

Írta: ,

A stabil vérnyomás köztudottan kulcsfontosságú szerepet játszik az általános egészségi állapotunkban. A magas vérnyomást nem véletlenül nevezik csendes gyilkosnak, az esetek többségében ugyanis semmilyen tünetet nem okoz, ugyanakkor nagymértékben hozzájárul az olyan betegségek kialakulásához, mint a szívroham, a stroke, vagy a veseelégtelenség. Bár egyes esetekben elkerülhetetlen a gyógyszeres kezelés, állapotodtól függően te magad is sokat tehetsz a hipertónia ellen! Íme néhány természetes módszer, mellyel csökkentheted vérnyomásodat!

Gyakorold a mély légzést! Kép forrása: makelifeeasier.pl

1/5 Gyakorold a mély légzést!

A lassú légzés és az olyan meditációs gyakorlatok, mint a jóga, vagy a tai chi csökkentik a stressz hormonok szintjét a szervezetben, így felveszik a harcot a hipertónia ellen is.

A mélylégzés egy egyszerű relaxációs gyakorlat, mely segít megnyugodni, és oldja a szorongást. Szívd be a levegőt az orrodon keresztül öt másodpercen keresztül, majd fújd ki szintén öt másodperc alatt!

Szánj időt a relaxációra minden reggel és este, így amellett, hogy csökkentheted vérnyomásodat, hangulatodon is javíthatsz! Lélegezz és engedj ki minden feszültséget a testedből!

Fűszernövények

2/5 Fűszernövények

Sokféle alternatív módszer létezik a vérnyomásunk csökkentésére, beleértve a fűszernövényeket és a gyógynövényeket is. Bizonyos növények és fűszerek többféle módon is hozzájárulhatnak egészségünkhöz: megkönnyíthetik az emésztést, nyugtatóként, stresszoldóként funkcionálnak, segítségükkel megelőzhetőek a szív és érrendszeri betegségek.

Szórd meg reggelente egy kis fahéjjal a reggelidet, vagy próbáld ki a főzés során a bazsalikomot, a lenmagot, a gyömbért, fokhagymát vagy a kardámomot! Fontos azonban, hogy mielőtt bármelyiket is elkezdenéd alkalmazni, mindenképpen konzultálj az orvosoddal, egyes növények ugyanis nagyobb mennyiségben nem kívánt mellékhatásokkal társulhatnak!

Csökkentsd a só mennyiséget!

3/5 Csökkentsd a só mennyiséget!

A fokozott sóbevitel köztudottan magas vérnyomással társulhat, emellett növelheti az olyan betegségek kockázatát, mint például az agyvérzés, vagy a veseelégtelenség. A legjobb, amit tehetsz, ha jelentősen lecsökkented a sóbevitelt étkezéseid során!

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint maximum 5 gramm só javasolt naponta a felnőttek számára. Csak összehasonlításképpen a magyar felnőtt lakosság ennek körülbelül 3-3,5-szeresét fogyasztja el. A tudatos táplálkozás azonban nem csupán annyiból áll, hogy kevesebb sót használsz fel a főzés során. Ellenőrizd a feldolgozott élelmiszerek, valamint a különböző boltban kapható fűszerkeverékek sótartalmát is!

Ne vidd túlzásba a munkát! Kép forrása: blog.freepeople.com

4/5 Ne vidd túlzásba a munkát!

A California Egyetem tanulmánya szerint a heti több mint 41 óra irodai munka akár 15%-kal is megemelheti a hipertónia kockázatát. A magas túlóra szám miatt ugyanis a dolgozók nem tudnak elég időt fordítani a testmozgásra és az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásra.

Persze a mai rohanó világban olykor szinte lehetetlennek tűnik megtartani az egyensúlyt a munka és a magánélet között, de minden esetben törekedünk kell rá.

Próbáld meg tisztességes időben elhagyni az irodát, hogy még legyen esélyed edzeni és kikapcsolódni is a munka végeztével!

Kapcsolódj ki zenével! Kép forrása: vintageborn.tumblr.com

5/5 Kapcsolódj ki zenével!

Az Olaszországban található University of Florence kutatása szerint a megfelelő dallamok segíthetnek csökkenteni a vérnyomásodat. A kutatás során 28 felnőttet vizsgáltak meg. A gyógyszeres kezelés alatt álló kísérleti alanyokkal nyugtató klasszikus, kelta, és indiai zenét hallgattattak naponta 30 percig. A tanulmány meglepő eredmény hozott: mindössze egy hét elteltével pozitív változást figyeltek a betegek vérnyomását illetően.

Ha tehát teheted, hallgass zenét otthon, vagy akár az irodában is, ezzel nem csak az egészségi állapotodat őrizheted meg, de a munkateljesítményedet is javíthatod, hiszen a kellemes hangzású, klasszikus zene pozitív hatást gyakorolhat koncentrációképességedre!