Tényleg több alvásra van szükségük a nőknek

Írta: ,

Ha legközelebb életed szerelme megpróbálna felkelteni, de te még tovább aludnál, nyugodtan vágd a fejéhez: neked több alvásra van szükséged, különben megnő a kockázata rengeteg betegségnek – ezt pedig ő sem akarja, nem igaz?

1/4 Könnyebb a férfiaknak

Valahogy a férfiaknak sokkal könnyebb az életben: nem kell havonta menstruációval és hasgörcsökkel szenvedniük, nem ők viselik a szülés fájdalmas terhét, és nem nekik kell megvonniuk magukat mindenféle alkoholtól és koffeintől a szoptatás időszakában.

Könnyebben fogynak, hamarabb izmosodnak, és most még az is kiderült, hogy kevésbé viseli meg őket az alváshiány, mint a nőket – most már igazán kiegyenlíthetné az élet valahol a számlát, mert kezd nagyon egyoldalú lenni!

Egészségtelen a kevés alvás Kép forrása: spearmintbaby.com

2/4 Egészségtelen a kevés alvás

Kutatók bebizonyították, hogy azok a nők, akik kialvatlanok, egy rakás betegségre hajlamosabbak, mint azok, akik napi legalább nyolc órát pihennek.

Ilyenkor megnövekszik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának valószínűsége, könnyebben leszel cukorbeteg, és a lelkednek sem tesz jót a dolog: magasabb lesz a stressz-szinted, hajlamosabb leszel a depresszióra és ingerlékenyebbé válsz.

Arról nem is beszélve, hogy a folytonos ásítgatások mellett nehezebben végzed majd a munkádat, rosszabbul megy a tanulás, és egyébként is: semmihez nem lesz kedved, mert legszívesebben csak visszabújnál az ágyba.

A tesztoszteron a hibás Kép forrása: tobruckave.com

3/4 A tesztoszteron a hibás

Ha azonban a barátod alszik ugyanolyan keveset, mint te, őt kevésbé viseli meg a fáradtság – ez a magasabb tesztoszteronszintjének köszönhető.

A tesztoszteron nemi hormon szintje megnövekszik, ha a szervezet úgy érzi, hogy nem jutott elég pihenéshez. Ennek a természetes következménye, hogy csökkenti az inzulinszintet, segíti az izomképződést, és gyulladáscsökkentő hatása is van, ráadásul a stressz-szintet is lejjebb nyomja.

Sajnos a mi tesztoszteronunk olyan elenyésző mennyiségű, hogy nincsenek ilyen pozitív hatásai, így jobban megszenvedjük az alváshiányt.

Több és jobb alvás Kép forrása: flickr.com

4/4 Több és jobb alvás

Persze ez nem közvetlen bizonyíték arra, hogy többet is kell aludnunk, csupán azt bizonyítja, hogy rosszabbul bírjuk a kevesebb pihenést, mint a srácok. Arra a plusz negyed órára azért lehet szükségünk, mert alapvetően rosszabbul alszunk, mint a férfiak, és sokkal hajlamosabbak vagyunk éjszaka felébredni, ami már alapból megzavarja a legpihentetőbb időszakot.

Az ördögi körforgás pedig elkezdődik: stresszesebbek és ingerültebbek vagyunk, amitől még kevésbé tudunk elaludni, amitől még stresszesebbek leszünk – ebből pedig nagyon nehéz kitörni.

Úgyhogy ne legyen lelkiismeret-furdalásod, ha visszanyomod az órát még tíz percre!